خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح کرد:

نامناسب بودن زیرساخت‌ها مهمترین مشکل در حوزه گردشگری

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۶۲۸

در ماه‌های گذشته با رشد چشمگیر گردشگران خارجی روبرو بودیم اما اکنون به دلیل مهیا نبودن شرایط اسکان گردشگران با مشکل مواجه شدیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد تخریب بافت تاریخی شیراز گفت: از مجاری قانونی در حال پیگیری این مسئله هستیم، مراجع قضایی نیز این مسئله را پیگیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی فر در حاشیه همایش بزرگداشت روز جهانی گردشگری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در حوزه گردشگری به مناسب نبودن زیرساخت‌ها باز می‌گردد، گفت: در ماه‌های گذشته با رشد چشمگیر گردشگران خارجی روبرو بودیم اما اکنون به دلیل مهیا نبودن شرایط اسکان گردشگران با مشکل مواجه شدیم.

وی افزود: از میان هزار و ۶۰ هتلی که در کشور وجود دارد تنها ۱۴۰ هتل ۴ یا ۵ ستاره هستند و گردشگران اروپایی و آسیایی جنوبی حتما باید در این هتل‌ها اقامت کنند.

به گفته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در اصفهان ۵ هتل و در شیراز ۹ هتل ‌۴ و ۵ ستاره داریم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: باید به سرعت پروژه‌های نیمه کاره پایان یابد به همین جهت این پروژه‌های نیمه کاره را برای گرفتن تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی کردیم که تعدادی از آن‌ها موفق به کسب تاییدیه برای گرفتن تسهیلات شده‌اند وتعدادی دیگر در دست بررسی هستند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای رسیدن به چشم انداز مورد نظر در یازده سال آینده تعداد هتل‌ها باید به حدود سه برابر افزایش پیدا کند، افزود: همچنین در زمینه حمل ونقل هوایی خارجی نیز با محدودیت‌های مختلفی روبرو هستیم، حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد ناوگان هوایی ما به دلیل تحریم‌ها زمین‌گیر هستند، همچنین تحریم‌ها سبب شده که نتوانیم پرواز مستقیم به برخی از پایتخت‌های کشورهای اروپایی داشته باشیم.

رئیس سازمان میراثفرهنگی در مورد مسائل مربوط به ویزای گردشگران اظهار کرد: اکنون برای حدود ۱۹۰کشور دنیا این امکان وجود دارد که در فرودگاه‌های ایران بتوانند، ویزای دوهفته‌ای دریافت کنند البته ما به دولت پیشنهاد کرده‌ایم این مدت را به ۴ هفته افزایش دهد.

وی ادامه داد: علاوه برآن کارگروهی متشکل از وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و سازمان میراثفرهنگی و… تشکیل شده تا کشورهایی را که می‌توانند به این ۱۹۰ کشور اضافه شوند را مشخص کند، البته متولی اصلی این کار وزارت امور خارجه است.

سلطانی‌فر ادامه داد: اگر بتوانیم به صورت متقابل با کشورهای بیشتری در زمینه تسهیل مسائل مربوط به روادید تعامل داشت باشیم، اقدام مهمی در جهت بهبود وضعیت گردشگری کشور صورت خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور در مورد وضعیت گردشگری ایران در میان کشورهای جهان گفت: ایران به لحاظ ظرفیت گردشگری در میان ده کشور اول جهان قرار دارد و به لحاظ ارزان بودن گردشگری نیز رتبه اول دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از جهت کسب درآمد از گردشگری نیز رتبه‌ای میان ۵۵ تا ۵۰ را داریم و از جهت مجموع عوامل مختلف که شاخص رقابت پذیری سفر هستند از جمله زیرساخت‌ها، فضای کسب و کار و منابع انسانی، محیطی و فرهنگی و چهارچوب‌های قانونی در رتبه‌ای میان ۹۶ تا ۹۸ قرار داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز