خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

هوای تهران، امروز و فردا هم با غلظت ذرات معلق همراه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۴۴۰

مهمترین دلیل این گرد و غبار همزمان شدن بادهای غربی و شرقی در استان تهران بوده و نشست زمین و نیز خشکسالی، کم کم استان تهران را با اکوسیستم بیابانی مواجه کرده است.

در جلسه کمیته مواقع اضطرار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: هوای تهران، امروز و فردا هم با غلظت ذرات معلق همراه است.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطرار با ریاست کریمی معاون عمرانی استانداری تهران، محمد هادی حیدر زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و سایر اعضاء پیش از ظهر امروز در محل معاونت استانداری تهران برگزار شد.

محمد هادی حیدر زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران هدف از تشکیل این جلسه را بررسی افزایش غلظت ذرات معلق در آسمان تهران طی دو روز گذشته دانست و گفت: مهمترین دلیل این گرد و غبار همزمان شدن بادهای غربی و شرقی در استان تهران بوده و نشست زمین و نیز خشکسالی، کم کم استان تهران را با اکوسیستم بیابانی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه این افزایش غلظت در اثر ذرات با منشا طبیعی وارد تهران شده است، افزود: این پدیده از توام شدن بادهای غربی از طرف شهریار و شرقی از طرف سمنان متاثر بوده است.

حیدر زاده با اشاره به اینکه طبق گزارشات، هوای تهران امروز و فردا هم با غلظت ذرات معلق همراه خواهد بود اظهار داشت: ولی میزان ذرات معلق به شدت دو روز گذشته نبوده و این گرد و غبار به طور کلی روز جمعه از هوای تهران خارج می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: سامانه پیش بینی آلودگی هوا با همکاری شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در حال راه اندازی است و پیش بینی می شود در اوایل مهر ماه از این سامانه بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه مطابق گزارش هواشناسی پایداری هوا در چند روز آینده در تهران وجود ندارد، تصریح کرد: هر چند در روزهای آینده پایداری هوا در تهران وجود ندارد ولی بیان توصیه های بهداشتی به مردم و به ویژه گروههای حساس به ویژه ا با توجه به ماه مبارک رمضان ضروری است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه وجود معادن در ایجاد گرد و غبار هوای تهران تاثیر بسزایی دارد، خاطر نشان کرد: موضوع ساماندهی وضعیت معادن شن و ماسه استان در کمیته ای در محل استانداری تهران بررسی و جمع بندی شده و به مراجع مربوطه حتی شورای تامین استان ارجاع خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر ضرورت تشکیل جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران اظهار داشت: هرچند کمیته ملی کاهش آلودگی هوا در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده و نیز جلسات کمیته هماهنگی مواقع اضطرار نیز به فراخور نیاز در استانداری برگزار می شود اما لزوم تشکیل جلسات ماهانه کارگروه کاهش آلودگی هوا به منظور بررسی وظایف و تکالیف دستگاهها برابر مصوبات دولت و نیز اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری و کاهش اثرات مواقع ایجاد گرد و غبار در تهران بسیار ضروری و مهم است.

حیدر زاده گفت: به منظور بررسی مستمر وضعیت آلودگی هوا و همچنین اطلاع رسانی صحیح و یکپارچه، مرکز هماهنگی و اطلاع رسانی آلودگی هوا(مهار) با همکاری استانداری در مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی از تدوین طرحهای پیشنهادی جهت جلوگیری از بیابان زایی، تثبیت خاک و افزایش فضای سبز توسط سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان و ارائه به دبیرخانه کمیته به عنوان دیگر مصوبات این جلسه خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز