خبرگزاری کار ایران

توسعه گردشگری الکترونیک اولویت نخست کاری است

کد خبر : ۱۷۶۱۲۶

«با توزیع درست زمان و مکان سفر می‌توانیم بستر را برای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در این حوزه فراهم کنیم و مانع از بلااستفاده ماندن ظرفیت‌ها شویم.»

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ‌توسعه گردشگری الکترونیک به عنوان اولویت کاری در سطحی وسیع در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، مرتضی رحمانی موحد با حضور در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر و جلسه کارگروه گردشگری استان کردستان که در محل استانداری برگزار شده بود؛ تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر در کشور را حرکتی مطلوب در راستای ارتقا و مدیریت هرچه بهتر خدمات‌رسانی به مسافران در سطح کشور عنوان کرد و گفت: اقدامات و تسهیلات سفر تا قبل از تشکیل این ستاد به صورت مقطعی و در زمان تعطیلات نوروزی صورت می‌گرفت و همین امر مشکلاتی را به دنبال داشت.

معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: نیاز به دائمی کردن خدمات و ایجاد مکانی برای تبادل نظر دستگاه‌های تأثیرگذار در حوزه تسهیلات و خدمات سفر از مهم‌ترین اهداف تشکیل این ستاد بود.

وی در ادامه به برخی برنامه‌های دولت تدبیر و امید در راستای توسعه صنعت گردشگری در کشور پرداخت و بیان داشت: معتقدیم با توزیع درست زمان و مکان سفر می‌توانیم بستر را برای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در این حوزه فراهم کنیم و مانع از بلااستفاده ماندن ظرفیت‌ها شویم.

رحمانی موحد افزود: شناسایی و تزریق اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام که رشد فیزیکی خوبی دارند یکی از اولویت‌های سازمان برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بحثگردشگری الکترونیک به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم در توسعه گردشگری در اولویت قرار گرفته و سرمایه‌گذاری‌های خاصی در این راستا در سطح کشور صورت گرفته است.

رحمانی امنیت پایدار به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در جذب گردشگران داخلی و خارجی نام برد و بیان داشت: خوشبختانه استان کردستان از امنیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به ظرفیت‌های بکر و دست‌نخورده آن، می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری در کشور باشد.

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پایان خاطرنشان کرد: به سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اعلام شده به جای برگزاری سمینارها و جشنواره‌ها در استان‌هایی مانند اصفهان و شیراز با توجه به پرشدن ظرفیت آنها از استان‌های دیگری همچون کردستان استفاده کنند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: امیدواریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، شاهد رفع مشکلات استان کردستان در زمینه توسعه گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها به ویژه رفع مشکل راه‌های استان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز