خبرگزاری کار ایران

خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور موزه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۳۳۵

خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور واقع در منطقه یک شهرداری تهران با قدمتی ۶۵ ساله، نمای آجری با هندسه ساده و با مساحتی معادل ۴۲۰ مترمربع است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از تبدیل منزل مسکونی جلال آل احمد و سیمین دانشور، زوج صاحب نام عرصه فرهنگ و ادب کشورمان به موزه خبر داد.

به گزارش ایلنا، " خلیل راحتی " ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از رسالت‌های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گسترش فضاهای فرهنگی و ماندگار کردن محل سکونت پیشگامان و مفاخر فرهنگی است. در همین راستا نیز تاکنون منزل مسکونی شهیدان رجایی، بهشتی، مطهری، چمران و نیز هنرمندان صاحب نامی چون عزت ا… انتظامی به موزه تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در راستا این اقدام منزل جلال آل احمد و سیمین دانشور نیز تملک شده است و درصدد تبدیل منزل این زوج صاحب نام به موزه هستیم.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی ادامه داد: خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور واقع در منطقه یک شهرداری تهران با قدمتی ۶۵ ساله، نمای آجری با هندسه ساده و با مساحتی معادل ۴۲۰ مترمربع است. از جمله جذاب‌ترین بخش‌های این خانه حیاط بزرگ، مصفا و البته اتاق کار جلال آل احمد است.

جلال آل احمد نویسنده و مترجم صاحب نام متولد دوم آذر ماه ۱۳۰۲ و صاحب آثار ارزشمندی از جمله نون و القلم، خسی در می‌قات، نفرین زمین، سنگی بر گوری، غربزدگی و… است. سیمین دانشور نیز متولد هشت اردیبهشت ماه ۱۳۰۰ و صاحب آثار ارزشمندی از جمله رمان‌های سووشون، جزیره سرگردانی، ساربان سرگردانی و ترجمه‌های دشمنان باغ آلبالو اثر آنتوان چخوف و سرباز شکلاتی اثر برنارد شاو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز