خبرگزاری کار ایران

امروز صورت می‌گیرد؛

امضای سند همکاری احیای دریاچه ارومیه بین ایران، ژاپن و سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۴۲۷

پروژه مذکور که با مشارکت مالی و همکاری دولت ژاپن و برنامه توسعه ملل متحد(UNDP) و با تأکید ویژه بر نقش جوامع محلی، اجرا خواهد شد، در محورهای استقرار کشاورزی پایدار، مدیریت و حفاظت از تنوع زیستی در معرض خطر و برنامه‌های آموزش و اطلاع رسانی به فعالیت خواهد پرداخت.

مراسم رسمی امضاء سند پروژه همکاری در احیاء دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی در معرض خطر روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت امضا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محسن سلیمانی» مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در نشست خبری گفت: این مراسم با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، نمایندگان دولت ژاپن و نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.

به گفته وی، پروژه مذکور که با مشارکت مالی و همکاری دولت ژاپن و برنامه توسعه ملل متحد(UNDP) و با تأکید ویژه بر نقش جوامع محلی، اجرا خواهد شد، در محورهای استقرار کشاورزی پایدار، مدیریت و حفاظت از تنوع زیستی در معرض خطر و برنامه‌های آموزش و اطلاع رسانی به فعالیت خواهد پرداخت.

سلیمانی افزود: در بخش دیگری از این مراسم، گزارش نتایج و پیشنهادات نهایی میزگرد تخصصی بین المللی «یافتن راه کارهایی برای نجات تالاب‌های در حال خشک شدن ایران» که در تاریخ ۲۵ الی ۲۷ اسفند ماه سال ۱۳۹۲ با میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست و برنامه عمران ملل متحد و با حضور جمعی از کار‌شناسان و متخصصان مجرب داخلی و بین‌المللی برگزار شده بود، به طور رسمی ارائه خواهد شد.

این گزارش، علاوه بر پیشنهاد مجموعه‌ای از اقدامات اجرایی فوری و می‌ان - ‌مدت برای نجات دو تالاب‌ بحرانی ارومیه و هامون براساس مباحثعلمی مطرح شده در میزگرد و تجربیات بین‌المللی، راه‌کارهایی عمومی را نیز برای حفظ کلیه تالاب‌های در معرض خطر کشور شامل شده و نهاد مسئول اجرای هریک از پیشنهادات را مشخص می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز