خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد؛

پاکسازی طبیعت در روز بی زباله / جمع آوری بیش از ۱۰۰ تن زباله در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۵۰۹

امروز با حضور در حاشیه رودخانه جاجرود که از حساسیت بالایی در حوزه منابع آبی استان تهران برخوردار است نسبت به پاکسازی بخشی از حاشیه این رودخانه با همیاری فرمانداری پردیس و تشکل های مردم نهاد زیست محیطی و حضور شایسته مردم اقدام لازم صورت گرفت.

ایلنا: امروز و درچهارمین روز از هفته زمین پاک با شعار اراده ملی برای زمین پاک طبیعت دوستان و علاقه مندان با حضور درمکان های طبیعی و تفریحی استان تهران دریک برنامه نمادین و فرهنگی نسبت پاکسازی زمین از زباله های رهاشده اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدهادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه این مراسم با اعلام این خبر گفت: موضوع رهاسازی زباله در طبیعت همواره به عنوان یکی از معضلات زیست محیطی به جهت ایجاد آلودگی های آب و خاک و برهم خوردن چهره زیبای طبیعت خدادادی مورد توجه جدی بوده و چگونگی برخورد با این موضوع در دستور کار این اداره کل قرارداشته است.

وی با اشاره به لزوم طراحی و اجرای بسترهای فرهنگ سازی در این خصوص اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در راستای اجرای یک برنامه نمادین و فرهنگی از مدت ها قبل طرح روز بدون زباله در استان تهران را در دستورکار خود قرار داد.

حیدرزاده افزود: پس از اعلام و پیشنهاد اجرای این طرح از سوی دستگاه ها و سازمانهای مختلف خصوصا استانداری تهران، و همچنین تشکل های مردم نهاد و حرکت های خودجوش مردمی مورد استقبال قرار گرفت. بطوریکه امروز با همکاری و همراهی فرمانداری ها و شهرداری های استان با مشارکت مردم و علاقه مندان به طبیعت بخش وسیعی از تفرجگاههای استان تهران مورد پاکسازی قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه گفت: امروز با حضور در حاشیه رودخانه جاجرود که از حساسیت بالایی در حوزه منابع آبی استان تهران برخوردار است نسبت به پاکسازی بخشی از حاشیه این رودخانه با همیاری فرمانداری پردیس و تشکل های مردم نهاد زیست محیطی و حضور شایسته مردم اقدام لازم صورت گرفت.

حیدرزاده همچنین اظهار داشت: گزارشی که تا این لحظه توسط همکارانم از سایر شهرستان های استان بدست من رسیده حکایت از این دارد که تاکنون در مجموع بیش از ۱۰۰ تن زباله خشک و تراز مکانهای تفرجگاهی استان جمع آوری و به مکانهای دفع از پیش تعیین شده انتقال یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن تشکر از همه مردم و دستگا ههای همکار در اجرای این طرح تصریح کرد: البته جمع آوری این حجم از زباله هم خبری خوبی است هم به نوعی بد.

وی افزود: از منظرمشارکت مردم در جمع آوری این حجم زباله می توان نقطه مثبتی باشد و از طرفی رهاسازی این میزان زباله در طبیعت خبر خوشایندی برای محیط زیست استان و علاقه مندان به طبیعت نمی تواند باشد.

حیدرزاده در پایان بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران موضوع فرهنگ سازی درخصوص جلوگیری از رهاسازی زباله ها در طبیعت را از نوروز امسال با اجرای طرح مسیر سبز ساحل پاک آغاز نموده و اجرای چنین برنامه هایی همچنان در برنامه های این اداره کل قرار دارد.

این گزارش می افزاید: مراسم پاکسازی زباله ها از چهره طبیعت در حاشیه رودخانه جاجرود صبح امروز با حضور غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، محمدهادی حیدرزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، حیدری فرماندار پردیس و جمعی از مسئولین و علاقه مندان طبیعت در این شهرستان به انجام رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز