خبرگزاری کار ایران

حریم رودخانه مکان مناسبی برای اقامت نیست / ضرورت صیانت از محیط زیست

کد خبر : ۱۵۶۵۱۳

به مسافران و هموطنان عزیز توصیه اکید می شود پیش بینی های سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوا را جدی گرفته و قبل از رفتن به محیط های طبیعی با ۱۳۴ برای اطلاع از شرایط آب و هوا تماس بگیرید و از اقامت در حریم رودخانه ها پرهیز نمایند.

ایلنا: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با توجه به فرا رسیدن روز طبیعت، به منظور آگاهی هموطنان از حقوق خود در تورهای طبیعت گردی و ضرورت صیانت از محیط زیست اطلاعیه ای صادر کرد و از مردم خواست از محیط زیست کشور صیانت کنند.

به گزارش ایلنا، در این اطلاعیه آمده است:
- در برگزاری تورهای طبیعت گردی، دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان کارگزار ملزم به رعایت حقوق مسافرین هستند. این حقوق شامل اطلاع رسانی مناسب، شفاف و همچنین تبیین کامل شرایط سفر و ارائه خدمات و تسهیلات مورد توافق با گردشگران می باشد.
- کارگزار موظف است در تورهای طبیعت گردی همانند سایر تورهای گردشگری، بیمه مسئولیت مدنی سفر را در مورد مسافر اعمال کرده و در صورت بروز هر گونه حادثه در محدوده مکانی و زمانی سفر، بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام نموده و تجهیزات لازم را به منظور انجام کمک های اولیه و امداد و نجات به همراه داشته باشد.
- استفاده از راهنمای طبیعت گردی یا راهنمای کوهستان که دارای مجوز فعالیت از سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشند، الزامی و از حقوق قابل پیگیری مسافران به شمار می‌آید.
- توصیه می شود در روز دیدار با طبیعت از روشن کردن آتش بویژه در مسیر باد خودداری کرده و قبل از ترک محل از خاموش بودن کامل آن اطمینان حاصل نمائید.
- با عنایت به اهمیت حفظ محیط زیست توصیه اکید می شود زباله های خود را رها نکرده و در پاکیزه نگه داتشن محیط زندگی بکوشیم و ضمن استقرار در اماکن تعریف شده، در صیانت از طبیعت همت بگماریم.
- به مسافران و هموطنان عزیز توصیه اکید می شود پیش بینی های سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوا را جدی گرفته و قبل از رفتن به محیط های طبیعی با ۱۳۴ برای اطلاع از شرایط آب و هوا تماس بگیرید و از اقامت در حریم رودخانه ها پرهیز نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز