خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر؛

بسته آموزشی تربیت و فرهنگ سفر ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۳۶۶

در هیچ کجای دنیا نمی توان کلیسا، آتشکده، مسجد، کنیسه را در کنار هم داشت که تمامی پیروان آن آداب خود را با آزادی کامل و احترام به یکدیگر به جا بیاورند.

ایلنا: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، پیشنهاد داد بسته آموزشی با رویکرد تربیت و فرهنگ سفر تعریف شود.

به گزارش ایلنا، احمد مسجدجامعی در بازدید خود از این ستاد، با اشاره به اینکه موج سفر در جامعه ایجاد امید کرده است، گفت: این امید باید به نحوه قاعده مند و با ساختار تداوم یابد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۳۹۳بیان کرد: فعالیت این ستاد با شعار ایشان بسیار همخوانی دارد چراکه اقتصاد وفرهنگ را در کنار هم قرار می دهد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در تمام دنیا به گردشگری به عنوان رشته ای پردرآمد و اشتغال زا توجه می شود، تصریح کرد: کشور ما دارای تنوع بسیاری در طبیعت، فرهنگ، آداب و رسوم دارد و می تواند زمینه ساز توسعه و گسترش سفر باشد.

مسجد جامعی با بیان اینکه جاذبه های کشورمان محدود به نقطه خاصی همچون شیراز و اصفهان نیست، گفت: در هیچ کجای دنیا نمی توان کلیسا، آتشکده، مسجد، کنیسه را در کنار هم داشت که تمامی پیروان آن آداب خود را با آزادی کامل و احترام به یکدیگر به جا بیاورند.

وی ادامه داد: این ظرفیت های منحصر بفرد در فرهنگ ما کم نیست و باید مقاصد جدید معرفی شوند تا اعلام شود که چه ارزش هایی در آن نهفته است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به شهرری به عنوان یک جاذبه گردشگری در کنار تهران، گفت: به عنوان نمونه در بازار ری آثار بسیار ارزشمندی وجود دارد که هر کدام روایتگر بخشی از تاریخ و فرهنگ و آداب و رسوم است که اگر به آن توجه شود بسیار امیدبخش و تاثیرگذار خواهد بود.

مسجدجامعی با اشاره به فعالیت ستاد مرکزی خدمات سفر، اظهار کرد: اینکه این ستاد به صورت دایمی فعالیت و خدمت رسانی می کند، تدبیر خوبی است چراکه سفردر کشور ما نباید مقطعی و محدود به ایام نوروز و تابستان باشد.

وی در ادامه صحبت های خود به فراهم کردن سفر برای تمامی اقشار جامعه اشاره کرد و گفت: باید سفر برای تمامی اقشار مختلف مردم زمینه سازی شود و نباید به تورهای تهران گردی محدود شود همچنین برای سفر باید ساختار نظارتی قدرتمند تعریف کرد.

مسجدجامعی پیشنهاد کرد مدیریت شهری برای ارائه خدمات بهتر در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر فعالیت موثری داشته باشد همچنین در این میان باید به فضاسازی برای فعالیت رسانه ها در ایجاد فرهنگ سازی سفر توجه کرد.

وی همچنین به مجتمع های بین راهی مسیر تهران - مشهد به عنوان ساختمان هایی با معماری فاخر ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: در معماری این بناها به شناسه، ترکیب رنگ و روح معماری ایرانی و اسلامی توجه شده که متاسفانه مرمت آنها با بی سلیقگی صورت گرفته. این در حالی است که مجمتع های بین راهی که در سالهای اخیر ساخته شده از چنین ویژگی هایی بی بهره است. باید توجه داشت که هر بنایی که ساخته می شود میراث، فرهنگ، تاریخ و روح شهرهاست.

یادآور می شود، در ابتدای این دیدار مرتضی رحمانی موحد ضمن خیر مقدم به رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گزارشی از نحوه شکل گیری و فعالیت ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ارائه داد. همچنین نمایندگان عضو ستاد نیز به ارائه گزارش های خود پرداختند.

مرتضی موحد در دیدار رئیس شورای اسلامی شهرتهران در بازدید از این ستاد به ارائه گزارشی از فعالیت ها و نحوه ارائه خدمات پرداخت و گفت: تمام تلاش اعضای ستاد این است که سفر و نوروزی به یاد ماندنی برای هموطنانمان رقم بخورد.

وی اضافه کرد: با تصویب دائمی شدن این ستاد در هیات وزیران این زمینه به وجود آمد که سفرهای مردم در طول سال ساماندهی و مدیریت شود. موحد با اشاره دستگاه های عضو این ستاد گفت: در استان ها ستادهای هماهنگی تشکیل شده و ریاست آن برعهده استانداران و دبیری آن بر عده مدیران کل سازمان میراثفرهنگی است.

رحمانی با اشاره به فعالیت این ستاد گفت: در دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ۶ کمیته تخصصی تشکیل شده است که کمیته فرهنگسازی، کمیته نظارت بر تاسیسات، کمیته پشتیبانی و مالی، امور استان ها از جمله این ۶ کمیته است
وی توضیح داد: این ستاد تاکنون ۴ جلسه در مرکز داشته است ودر استان ها، روسای ستادها هم بیش از ۵ جلسه برگزار کرده اند. همزمان با تعطیلات هم این ستاد ۲ جلسه فوق العاده برگزار کرده است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ادامه گفت: این ستاد تاکنون بیش از ۱۵ اطلاعیه صادر کرده است و اقدامات، دستوالعمل ها و آیین نامه ها را نیز پی گیری کرده است.

وی به ارائه آمار ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اشاره کرد و گفت: امسال ارائه آمار در این ستاد بر مبنای اقامت نفر –شب و بازدید از مراکز تاریخی و جاذبه ها بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز