خبرگزاری کار ایران

طرح مسیر سبز - ساحل پاک در نوروز ۹۳ / ۱ /؛

درویش: افزایش جریمه پرتاب زباله از خودرو از ۷ به ۳۰ هزار تومان

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۴۵۴

طرح مسیر سبز - ساحل پاک با محوریت سمن‌ها، استانداری‌ها و ادارات کل محیط زیست استان‌ها انجام می‌شود و تاکنون برای هرچه بهتر اجرا شدن مفاد این تفاهم نامه جلسات متعددی با شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار شده است.

ایلنا: ۱۲ اسفندماه سال ۹۲ تفاهم نامه اجرای طرح مسیر سبز - ساحل پاک بین معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و ۶ استاندار استان‌های البرز، تهران، قزوین، گلستان، گیلان، مازندران کشور به امضا رسید که اجرای مفاد آن در ایام نوروز ۹۳ آغاز شده است.

محمد درویش مسئول دبیرخانه طرح مسیر سبز - ساحل پاک در این باره به ایلنا گفت: هر سال با آغاز تعطیلات و سفرهای نوروز معضل زباله به یکی از مشکلات اصلی استان های گردشگر پذیر به ویژه استان های شمالی و ساحلی تبدیل می شود.

وی ادامه داد: جمع آوری و سامان دهی زباله ها هزینه بسیاری را به مدیریت استان ها تحمیل می کند به همین جهت در این تفاهم نامه قرار شد هزینه ای که قرار است صرف جمع آوری و مدیریت زباله ها شود در جهت فرهنگ سازی و آموزش گردشگران استفاده شود. برای اجرای مفاد این تفاهم نامه در ۳ استان شمالی کشور شامل گیلان، مازندران و گلستان و ۳ استان همجوار از جمله تهران، کرج و قزوین، ستاد‌های ویژه تشکیل و کار‌ها آغاز شده است.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این طرح با محوریت سمن‌ها، استانداری‌ها و ادارات کل محیط زیست استان‌ها انجام می‌شود و تاکنون برای هرچه بهتر اجرا شدن مفاد این تفاهم نامه جلسات متعددی با شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار شده است.

وی ادامه داد: از هفته گذشته استان‌های ساحلی در برخی نقاط اقدام به پاکسازی معابر از زباله و پسماند کرده‌اند و قرار است در ایام نوروز بروشورهایی که در آن نحوه استفاده از طبیعت و آسیب نرساندن به محیط زیست گنجانده شده، به مسافران داده شود.

درویش با بیان اینکه توزیع کیسه‌های تجدید پذیر از دیگر اقدامات ایام نوروزی است گفت: جایگاه‌های تخلیه زباله در محورهای مواصلاتی استان‌ها در نظر گرفته شده است. نصب تابلو و بنرهای تبلیغاتی هم از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی تاکید کرد: تمام سمن‌های زیست محیطی ۶ استان تهران، کرج، قزوین، گیلان، مازندران و گلستان درگیر اجرای مفاد تفاهم نامه مسیر سبز - ساحل پاک هستند.

وی تاکید کرد: گزارش نحوه اجرای این طرح در ایام نوروز جمع بندی و نقاط قوت و ضعف آن بررسی می‌شود و در جلسه هفته زمین پاک در دوم اردیبهشت ماه که با حضور استانداران ۶ استان مرتبط با طرح و معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود، برای اجرا در ابعاد وسیع‌تر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

درویش گفت: بعد از بررسی گزارش اجرای این طرح در ایام نوروز، در طول سال و سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر حفظ محیط زیست در ایام نوروز اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد عادت به پرتاب زباله از شیشه خودروی در حال حرکت دارند که جریمه این کار از ۷ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز