خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اجرایی امور دولت مجمع متخصصین ایران خبر داد؛

برگزاری همایش کشاورزی پایدار در حاشیه کویر

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۳۳۰

در توسعه پایدار کشاورزی مؤلفه‌ها، شاخص‌ها و اهداف منجر به افزایش ارزش محصولات کشاورزی به ویژه محصولات کشورهای فقیر و کاهش آثار زیست محیطی در بخش کشاورزی می‌شود.

ایلنا: مدیرکل اجرایی امور دولت مجمع متخصصین ایران از برگزاری همایش کشاورزی پایدار در حاشیه کویردر اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، " افشار " مدیرکل اجرایی امور دولت مجمع متخصصین ایران و مشاور همایش کشاورزی پایدار در حوزه کویر گفت: این همایش در نیمه دوم اردیبهشت ماه به همت دانشگاه پیام نور بافق و استانداری یزد در خصوص تحقق زمینه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی با همکاری دبیرخانه نخستین کنگره ملی حماسه اقتصادی و نقش متخصصین در دولت با حضور اساتید، اندیشمندان، علما و مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای کاهش وابستگی‌ها، تاکید روی مزیت‌های تولید داخلی و تلاش برای خوداتکایی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بحثاقتصاد مقاومتی را مطرح و از آن به عنوان روشی مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور یاد کردند؛ روشی که در برابر هجمه‌های غرب همانند سدی محکم کارآمدخواهد شد.

افشار ادامه داد: در اقتصاد ایران باید به کشاورزی به عنوان یکی از بخش‌های مهم و عمده فعالیت اقتصادی در کشور توجه خاص کرد، زیرا افزایش رشد بهره‌وری در این بخش، با توجه به اهمیت آن می‌تواند ما را در جهت دستیابی به توسعه اقتصادی یاری کند کشاورزی به عنوان محور توسعه و رشد اقتصادی کشور سهم ویژه‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

وی تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری این بخش یک محور اصلی در اداره کشور و شریان اصلی زندگی مردم است و مسئولان دستگاه‌های مختلف باید با درک این اهمیت، برای همه مسائل و موضوعات موثر در ارتقای جایگاه بخش کشاورزی از جمله تخصیص بودجه و امکانات، توجه به تحقیقات و آموزش‌های دانشگاهی و غیر دانشگاهی، گماردن افراد توانا در راس کار‌ها و حل مشکلات کشاورزان، اهمیت خاصی قائل شوند.

مدیرکل اجرایی امور دولت مجمع متخصصین ایران افزود: در اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی باید سرمایه‌گذاری انجام شود، بهره‌وری افزایش یابد، ضایعات کمتر شود، استفاده از منابع، بهینه گردد و توجه بیشتری در سیاست‌های دولت و عملکرد خود کشاورزان به کالا‌های اساسی و استراتژیک صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: لذا تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی در قالب اهدافی چون همسو کردن فعالیت‌های کشاورزی با فرایندهای اکولوژیکی، به‌کارگیری فناوری‌های مناسب و اتخاذ یک مدیریت صحیح و معقول در روند تولیدات کشاورزی، عدم به‌کارگیری نهاده‌ها و مواد شیمیایی که برای محیط زیست، سلامت بشر و حیوانات خطرناک هستند، افزایش تولید محصولات کشاورزی با بهره‌گیری از پتانسیل بیولوژیکی و ژنتیکی گونه‌های مختلف و استفاده صحیح از منابع، حفظ و احیای منابع تجدید شونده و غیرقابل تجدید است.

افشار گفت: در توسعه پایدار کشاورزی مؤلفه‌ها، شاخص‌ها و اهداف منجر به افزایش ارزش محصولات کشاورزی به ویژه محصولات کشورهای فقیر و کاهش آثار زیست محیطی در بخش کشاورزی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز