خبرگزاری کار ایران

با وجود توزیع علوفه و اقدامات مراقبتی؛

بارش برف مشکلی برای حیات وحش مازندران ایجاد نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۷۶

با توجه به تجاربی که در پی بارش‌های برف در مناطق تحت مدیریتمان داشتیم، اقدامات مقتضی انجام شد تا مشکلی بابت سرازیر شدن و پناه آوردن حیات وحش به مناطق مسکونی برای یافتن غذا به وجود نیاید.

ایلنا: همواره در فصل زمستان با توجه به برودت هوا و بارش برف در ارتفاعات، احتمال ورود گونه‌های مختلف پرندگان و دیگرانواع وحوش به مناطق پایین دست و امکان پناه بردن حیوانات به داخل مناطق مسکونی افزایش می‌دهد، از اوایل هفته جاری بارش برف سنگین به ویژه در مناطق شمالی کشور موجب شد تا بسیاری از مسئولان و کار‌شناسان محیط زیست نسبت به این موضوع و به خطر افتادن حیات وحش این مناطق هشدار دهند.

در همین رابطه " ناصر مهردادی "، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران در مورد آخرین وضعیت حیات وحش در استان به ایلنا گفت: خوشبختانه با وجود بارش برف سنگین در مناطق تحت حفاظت سازمان در مازندران، حیات وحش در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: بارش‌های اخیر در مناطق پائین دست بیشتر از بالادست بوده است به عبارتی بارش برف در مناطق زیستگاهی حیات وحش کمتر از کوهپایه‌ها بوده است.

مهردادی اضافه کرد: با توجه به تجاربی که در پی بارش‌های برف در مناطق تحت مدیریتمان داشتیم، اقدامات مقتضی انجام شد تا مشکلی بابت سرازیر شدن و پناه آوردن حیات وحش به مناطق مسکونی برای یافتن غذا به وجود نیاید.

به گفته وی با همکاری خوب محیط بانان، علوفه در مناطق پوشیده از برف توزیع شد تا در مورد استفاده حیات وحش قرار گیرد.

مدیرکل محیط زیست مازندران با رد شایعاتی مبنی بر ورود حیات وحش به مناطق مسکونی حاشیه زیستگاه‌ها در مازنداران خاطر نشان کرد: تاکنون گزارشی در این رابطه نداشتیم و وضعیت رضایت بخش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز