خبرگزاری کار ایران

تدوین برنامه عملیاتی همکاری‌های گردشگری میان ایران و UNWTO

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۲۴

نجفی: با وجود ظرفیت‌های گردشگری، هنوز در عرصه گردشگری به جایگاه در خور شأن ایران دست نیافته‌ایم که یکی از دلایل اصلی آن ارایه چهره غیرواقعی از کشورمان در فضای بین‌المللی بوده است.

ایلنا: رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مقر سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد(UNWTO) حضور یافت و به منظور بررسی زمینه‌های همکاری و توسعه گردشگری در جمهوری اسلامی ایران با " طالب ریفاعی " دبیر کل این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این نشست محمد علی نجفی ضمن اشاره به رشد فزاینده صنعت گردشگری درجهان و اهمیت روزافزون این صنعت، اظهار داشت: قرار داشتن سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زیرمجموعه ریاست جمهوری نشان از اهتمام ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران به گردشگری است.

نجفی همچنین ضمن اشاره به قابلیت‌های فراوان ایران در زمینه‌های گردشگری فرهنگی، زیارتی، طبیعت‌گردی و ‌گردشگری سلامت اظهار داشت: متأسفانه با وجود این ظرفیت‌ها، هنوز در عرصه گردشگری به جایگاه در خور شأن ایران دست نیافته‌ایم که یکی از دلایل اصلی آن ارایه چهره غیرواقعی از کشورمان در فضای بین‌المللی بوده است.

معاون رییس‌جمهور با ارایه توضیحاتی در باره عملکرد سازمان طی پنج ماه گذشته و برنامه‌های آتی، گفت: کارگروهی متشکل از ارگان‌های ذیربط به منظور تسهیل در روند صدور روادید گردشگران ورودی در حال بررسی و ارایه راه‌حل‌هایی برای موضوع هستند که نتایج بررسی‌های این کارگروه در این زمینه تا ماه‌های آینده مشخص خواهد شد. همچنین شورایی متشکل از فعالان بخش خصوصی با هدف احصاء و رفع موانع و مشکلات پیش روی صنعت گردشگری شکل گرفته است. کمیته‌های تخصصی نظیر گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی نیز با هدف برنامه‌ریزی دقیق و جامع در زمینه توسعه این نوع فعالیت‌ها شکل گرفته‌اند و تلاش بر این است تا برنامه عملیاتی تدوین شود.

طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد(UNWTO) نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر محمدعلی نجفی به مادرید، اقدامات اخیر جمهوری اسلامی ایران را همسو با ایده UNWTO مبنی بر حق جابجایی آزاد مردم دانست.

وی برای هرگونه همکاری با ایران اعلام آمادگی نمود و از نجفی خواست در اجلاس آتی شورای اجرایی این سازمان حضوری موثر داشته باشد.

طالب ریفاعی ادامه داد: در کلام شما روح جدیدی حاکم است که نوید از تغییرات بنیادین در گردشگری ایران می‌دهد. معتقدم شما گردشگری ایران را متحول خواهید کرد.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد(UNWTO) تصریح کرد: تنها در جمهوری اسلامی ایران و نیوزلند، متولی بخش گردشگری کشور معاون رییس‌جمهور است که این موضوع می‌تواند به توسعه بیشتر صنعت گردشگری بیانجامد.

در پایان این دیدار، طرفین توافق کردند طی نشست‌های مشترک کار‌شناسی، چارچوب همکاری‌های فی‌مابین در زمینه کمک‌های فنی، مشورتی و پژوهشی طی تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و به امضا برسد.

ارتقاء نظام آمار گردشگری، توسعه گردشگری الکترونیکی، بازاریابی و برندسازی مقاصد گردشگری، راهکارهای جذب گردشگر از بازارهای نوظهور، راه‌اندازی مقر صنایع دستی UNWTO در تهران، توسعه گردشگری دریایی و… از مهم‌ترین موضوعات مورد بحثدر این نشست بود.

نشست نجفی با فعالان صنعت گردشگری در مادرید

محمدعلی نجفی همچنین در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید با ایرانیان مقیم اسپانیا و فعالان صنعت گردشگری ایران که در نمایشگاه فیتور ۲۰۱۴ حضور یافته بودند، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار تعدادی از فعالان صنعت گردشگری به نمایندگی از بخش‌های دانشگاه، سرمایه‌گذاری، راهنمایان تور، دفا‌تر خدمات مسافرتی و… به ارایه نقطه‌نظرات و درخواست‌های خود پیرامون ارتقاء سطح حضور ایران در نمایشگاه‌های خارجی و برنامه‌ریزی گردشگری پرداختند.

در ادامه این نشست نجفی، به ارایه توضیحاتی در خصوص توافقات و نتایج دیدارهای انجام شده به‌ویژه با وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا و دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی پرداخت و دستاوردهای این ملاقات‌ها را در راستای بهبود روابط دو کشور و همچنین ارتقاء ‌وضعیت صنعت گردشگری در کشور، موثر ارزیابی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز