خبرگزاری کار ایران

با حضور مقامات ایرانی و عراقی؛

ضریح امامزاده ابراهیم مجاب در اراک رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۶۶

مهم‌ترین بخش طرح توسعه حرم علوی به نام صحن حضرت زهرا(س) به متراژ ۲۲۰،۰۰۰ مترمربع زیربنا و با معماری زیبای ایرانی و اسلامی در حال احداثاست.

ایلنا: ضریح امامزاده ابراهیم مجاب که به همت مردم استان مرکزی و به دست هنرمندان ایرانی در اراک ساخته شده است طی مراسمی باشکوه در مصلی این شهر رونمایی و برای انتقال و نصب در حرم مطهر امام حسین مهیا شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور مردم اراک، مقامات و مسئولانی از ایران و عراق در مصلی بیت المقدس این شهر برگزار شد، پس از سخنرانی مسئولانی از ایران و نماینده تولیت حرم امام حسین(ع) از ضریح امامزاده ابراهیم مجاب پرده برداری و این ضریح مقدس گلباران شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در این مراسم طی سخنانی ارادت ملت ایران اسلامی به ویژه استان مرکزی در کمک به به بازسازی و توسعه اعتاب مقدس را ستود.

حسن پلارک مشارکت ستاد در مرمت و نوسازی این اعتاب مقدس را به سه مرحله تقسیم کرد و افزود بعداز دیکتاتوری حکومت بعثی عراق قریب به ده سال است که ملت ایران به طور مداوم در بازسازی این اماکن مقدس گام نهادند.

وی تاکیدات، تاییدات و حمایتهای بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز حضرت آیت الله العظمی سیستانی و آیت الله شهرستانی را مشوقی برای حرکت عظیم شیعیان ایران برای کمک به مرمت و توسعه حرمهای عتبات عالیات در عراق دانست و افزود: درمرحلهٔ اول بازسازی، ستاد به تعمیر قبور ائمه معصوم علیهم السلام که به دست مزدوران بعثی تخریب شده بودند همت گمارد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه فعالیت‌ها و اقدامات میانی و تامین نیازهای فوری از جمله ساخت مجتمع‌های بیمارستانی، خدماتی و رفاهی را مرحله دوم اقدامات ستاد بازسازی اعلام کرد و افزود: مرحلهٔ سوم، توسعه حرم‌ها در ۴ شهر مقدس عراق است.

حسن پلارک ادامه داد: مهم‌ترین بخش طرح توسعه حرم علوی به نام صحن حضرت زهرا(س) به متراژ ۲۲۰،۰۰۰ مترمربع زیربنا و با معماری زیبای ایرانی و اسلامی در حال احداثاست.

وی سرعت بالای پیشرفت و نیز تامین اعتبار این پروژه را معجزه آسا توصیف نمود و گفت: این پروژه که برخی اجرای آن را قریب به ده سال می‌دانستند در مدت ۴ سال اجرا خواهد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه استان مرکزی را یکی از استان های پیشرو در امر بازسازی اعتاب مقدسه خواند و تاکید کرد: به همت مردم ایران همه حرمهای مطهر یک دوره مرمت و بازسازی شده و ضریح‌های فرسوده نیز نوسازی و تعویض شده‌اند.

در ادامه این مراسم همچنین نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار این استان و نیز نماینده تولیت حرم مطهر حسینی سخنرانی کردند.

گفتنی است که این ضریح با ابعاد طول ۷۰ / ۲ متر طول، ۲ مترعرض و ارتفاع ۲۵ / ۳ متر در مساحت ۵۵ / ۱۷ مترمربع با وزنی حدود ۵ / ۶ تن شامل ۱۰۰۰ کیلوگرم نقره، ۵۰۰ کیلوگرم مس، ۴ کیلو گرم طلا در طی سه سال توسط ۵۰ هنرمند و متخصص اراکی ساخته شده است.

خاطرنشان می‌شود طراحی این ضریح که شامل ۹ پنجره و یک درب می‌باشد توسط استاد باباخانی انجام شده و قلمزنی آن نیز برعهده استاد سلیم آبادی بوده است. هزینه ساخت این ضریح بالغ بر ۵ / ۳ میلیارد تومان از محل نذورات و کمکهای مردمی استان مرکزی تامین شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز