خبرگزاری کار ایران

آمادگی سازمان جنگل‌ها برای ایجاد بوستانهای هلال احمر در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۲۸

به طور قطع در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های کشور هم باید مساله پیشگیری و ارتقا فرهنگ حفاظت از این منابع بر سایر روش‌ها مقدم باشد.

ایلنا: معاون دفتر ترویج و مشارکتهای مردمی سازمان جنگل‌ها، آبخیزداری و منابع طبیعی از آمادگی این سازمان برای ایجاد بوستانهای هلال احمر در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، " مجید لقمان‌پور " در دیدار با معاون دانشجویی و جوانان و معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر گفت: یکی از بحثهای مهم در منابع طبیعی، موضوع مشارکت و استفاده از ظرفیت جوامع انسانی برای ارتقا فرهنگ منابع طبیعی است که در همین راستا، سازمان جنگل‌ها، دفتری را با عنوان دفتر ترویج و مشارکتهای مردمی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه ارتقا فرهنگ عمومی موجب حفاظت بیشتر از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها می‌شود، گفت: با سازمان‌ها و نهادهایی مانند هلال احمر، بسیج و آموزش و پرورش که بیشتر با مردم ارتباط دارند، تفاهم نامه‌هایی را امضا کرده‌ایم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت این سازمان‌ها، فرهنگ منابع طبیعی را ارتقا دهیم.

لقمان‌پور اضافه کرد: ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و روز سوم این هفته به دستگاه‌های همکار سازمان جنگل‌ها اختصاص دارد که قصد داریم مقدمات لازم برای ارتقا فرهنگ منابع طبیعی در این روز را با استفاده از ظرفیت هلال احمر فراهم کنیم.

وی افزود: همچنین این آمادگی را داریم تا زمین‌هایی را برای درختکاری در استان‌های مختلف کشور در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دهیم و حتی مدیریت آن‌ها را هم به هلال احمر واگذار کنیم.

معاون دفتر ترویج و مشارکتهای مردمی سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی را سرمایه ملی خواند و گفت: حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی باید به مردم واگذار شود اما متاسفانه در کشور ما نگاه به منابع طبیعی، انتفاعی است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این مسئله از سایر دستگاه‌ها از جمله هلال احمر برای ارتقا فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی طلب استمداد کنیم و این آمادگی را داریم تمامی پیشنهادات هلال احمر برای ارتقای فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در بین مردم را عملی کنیم.

معاون دفتر ترویج و مشارکتهای مردمی سازمان جنگل میانگین آگاهی مردم در ارتباط با منابع طبیعی در سطح جهان را ۲۵ درصد خواند و گفت: این در حالی است که میانگین آگاهی مردم ما از منابع طبیعی ۱۲ درصد است و قرار است میانگین آگاهی جهانی تا سال ۲۰۱۸ به ۳۰ درصد افزایش یابد.

آمادگی سازمان جوانان هلال احمر برای ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی

در ادامه این دیدار، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بر اهمیت بحثپیشگیری در همه امور تاکید کرد و گفت: به طور قطع در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های کشور هم باید مساله پیشگیری و ارتقا فرهنگ حفاظت از این منابع بر سایر روش‌ها مقدم باشد.

امیرلله گانی توضیح داد: سازمان جوانان هلال احمر با توجه به نوع ترکیب اعضای خود این آمادگی را دارد در راستای ارتقای فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در سطح اعضای خود و جامعه اقدام کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه سازمان جوانان هلال احمر از لحاظ تشکیلاتی، ساختار خوبی دارد و هم اکنون ۳۵۰ شعبه و کانون‌های مختلف شامل کانون طلاب، روستایی، جوانان، دانشجویی و … در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که می‌توانند ظرفیت خوبی برای توسعه همکاری‌ها با سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی باشند.

معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر از آمادگی این سازمان برای هر نوع همکاری با سازمان جنگل و منابع طبیعی به منظور ارتقا فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در بین آحاد مردم جامعه خبر داد.

طرحهای درختکاری باید از حالت نمادین خارج شود

بر اساس این گزارش، معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر نیز در ادامه این جلسه گفت: متاسفانه تا کنون به طرح‌های درختکاری فقط به عنوان نمادین نگاه شده است در حالی که این گونه طرح‌ها باید از حالت نمادین خارج و در طول سال ادامه و تدوام داشته باشد.

سعید بابایی افزود: باید یک چشم انداز برای پروژه‌های درختکاری وجود داشته باشد و افرادی که نهال می‌کارند بعد از سال‌ها بتوانند ثمره کار خود را ببینند.

وی تصریح کرد: هر چند تفاهم نامه قبلی سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی با جمعیت هلال احمر عملا مسکوت مانده اما مشارکت در برنامه‌هایی مانند روز درختکاری از برنامه‌های اصلی کانون‌های غنچه‌های هلال احمر است.

بر اساس این گزارش، در ادامه این جلسه با پیشنهاد معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر مقرر شد کارگروه متشکل از کار‌شناسان دو سازمان تشکیل و ضمن بازنگری در تفاهم نامه قبلی، متن پیشنهادی برای امضای تفاهم نامه جدید تنظیم کنند تا به امضای طرفین در سطوح بالا‌تر برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز