خبرگزاری کار ایران

سرپرست حجاج ایرانی خواستار شد؛

پیگیری وضعیت حقوقی زائران مشهدی در فرودگاه مدینه

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۱۳

بعد از سانحه هواپیما در برنامه‌های پروازی زائران به مدینه منوره مشکلاتی ایجاد شد که پیش بینی می‌شود ظرف روز دوشنبه وضعیت این فرودگاه عادی شود.

ایلنا: نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با آرزوی سلامتی برای حادثه دیدگان هواپیمای سانحه دیده در فرودگاه مدینه، خواستار پیگیری حقوقی برای جبران خسارت به زائران شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی روز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، با آرزوی سلامتی برای حادثه دیدگان هواپیمای سانحه دیده در فرودگاه مدینه، خواستار پیگیری حقوقی برای جبران خسارت به زائران شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر گفت: مکاتبه با سازمان هواپیمای سعودی برای پیگیری حقوقی وضعیت هواپیمای سانحه دیده و مسافران این هواپیما ضروری است.

هواپیمایی سعودی حامل زائران ایرانی از مشهد روز یکشنبه در فرودگاه مدینه دچار سانحه شد و سه تن از زائران ایرانی آسیب دیدند.

رییس سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرد یک تیم از کار‌شناسان هواپیمائی کشور برای بررسی وضعیت هواپیمای سانحه دیده راهی مدینه منوره خواهد شد.

مهندس سعید اوحدی افزود: بعد از سانحه هواپیما در برنامه‌های پروازی زائران به مدینه منوره مشکلاتی ایجاد شد که پیش بینی می‌شود ظرف روز دوشنبه وضعیت این فرودگاه عادی شود.

در ادامه این جلسه، خدرنژاد معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرد تا کنون ۱۵۸ هزار نفر برای اخذ ویزای عمره معرفی شده‌اند و ۴۸ هزار نفر نیز برای انجام عمره به عربستان اعزام شده‌اند.

وی زمان ثبت نام از زائران تمتع سال جاری را ۱۸ بهمن اعلام کرد و افزود: در استانهای تهران، قم، البرز و قزوین از ۱۸ بهمن ثبت نام اینترنتی آغاز می‌شود و سایر استان‌ها نیز ظرف ۳ روز آینده از زائران تمتع سال جاری ثبت نام خواهند کرد.

خدرنژاد افزود: قرارداد ۹۰ درصد کل مسکن تمتع سال جاری منعقد شده و ساختار کاروان‌ها و مجموعه‌های استقرار زائران نیز در حال نهایی شدن است.

در این جلسه گزارشی از فعالیت دفا‌تر زیارتی در سراسر کشور ارائه و مقرر شد کمیته‌ای مشترک از سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، شرائط تأسیس دفا‌تر و وضعیت عملکردی آن‌ها را بررسی کند تا با متخلفان احتمالی برخورد شود و حقی از دفاتری که دارای شرایط مصوب هستند ضایع نشود.

در این جلسه گزارشی از وضعیت کاروان‌های زائران ایرانی خارج از کشور ارائه و کمیته‌ای برای بررسی عملکرد این کاروان‌ها با هدف منطبق کردن آن‌ها با ضوابط و چارچوب‌های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تشکیل شد.

همچنین در این جلسه شورا برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری موافقت کرد که کمیته مسکن سازمان حج و زیارت ملاک‌های مسکن مورد نیاز زائران ایرانی خارج از کشور را تعیین کند و بر عملکر د کاروان‌ها در این حوزه نظارت داشته باشد تا ساختمان‌هایی مناسب اجاره شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز