خبرگزاری کار ایران

احمدعلی کیخا خبر داد:

توجه به شرایط شغلی و معیشتی محیط بانان در دستور کار / طراحی نظام جامع آموزش محیط بانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۲۷

با توجه به بند ۳ ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری و بر اساس سختی شرایط کار محیط بانان، پیشنهاد افزایش فوق‌العاده سختی کار از ۱۰۰۰ امتیاز به ۳۰۰۰ امتیاز با توجه به فعالیت آن‌ها ارائه شده است.

ایلنا: معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیشنهاد افزایش امتیاز فوق‌العاده سختی کار، پرداخت فوق العاده شغل محیط بانان بر اساس تخصص و مهارت، تعیین سقف ۲۵ سال برای بازنشستگی و افزایش ۲۰ درصدی پرداختی در ستاد حمایت از محیط بانان در دست بررسی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، " احمدعلی کیخا " درباره برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست برای حمایت از محیط بانان اظهار داشت: با توجه به دستور خانم ابتکار، ستاد حمایت از محیط بانان و حافظان محیط زیست به ریاست معاون توسعه مدیریت و حقوقی امور مجلس سازمان محیط زیست تشکیل شده است.

وی در ادامه به پیشنهادات این ستاد برای کمک‌های رفاهی کارکنان محیط بانی اشاره کرد و گفت: با توجه به بند ۳ ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری و بر اساس سختی شرایط کار محیط بانان، پیشنهاد افزایش فوق‌العاده سختی کار از ۱۰۰۰ امتیاز به ۳۰۰۰ امتیاز با توجه به فعالیت آن‌ها ارائه شده است.

پرداخت فوق العاده شغل محیط بانان بر اساس تخصص و مهارت

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین با توجه به بند ۵ ماده ۶۸ قانون مذکور پیشنهاد شده فوق العاده شغل محیط بانان با عنایت به سطح تخصص و مهارت و پیچیدگی وظایف آن‌ها تعیین و پرداخت شود.

کیخا خاطر نشان کرد: همچنین در راستای تبصره ۱ بند الف ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری، مشاغل محیط بانی جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود تا بتوانند با ۲۵ سال سابقه هم معادل ۳۰ سال بازنشسته شوند.

پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی پرداختی به محیط بانان

وی در ادامه به دیگر پیشنهادات ستاد حمایت از محیط بانان اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه یگانهای حفاظت دستگاههای اجرایی در چارچوب وظایف دستورالعمل ابلاغی نیروهای مسلح، بخشی از وظایف ناجا را نیز انجام می‌دهند لذا می‌بایست پرداخت‌های آن‌ها با مزایایی نظیر سختی شرایط انتظامی(حق حمل سلاح) فوق العاده عملیاتی(حضور در مناطق تحت مدیریت به عنوان نیروهای صف اولیه حفاظت) در احکام ایشان پیش بینی و پرداخت شود که پیشنهاد ۲۰ درصد افزایش ارائه شده است.

طراحی نظام جامع آموزش محیط بانان در شش دوره آموزشی

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد برنامه‌های این سازمان برای آموزش‌های پرسنل یگان حفاظت محیط زیست گفت: با هماهنگی معاونت آموزش سازمان درباره تدوین و طراحی نظام آموزشی تحت عنوان نظام جامع آموزش یگان در ۶ دوره آموزشی بلند مدت ۱۵ و ۳۰ روزه اقدام شده تا پرسنل محیط‌بان از بدو ورود به سازمان با گذراندن آموزش‌های لازم تخصصی، انتظامی، عمومی و زیست محیطی توانمندی لازم برای اجرای وظایف خود را در طول خدمت بدست آورند.

کیخا ادامه داد: این ۶ دوره هر ۴ سال یکبار برای افراد واجد شرایط اجرا و گواهینامه مربوط به وی اعطا می‌شود و همچنین بر اساس این آموزش‌ها، ارتقا درجات و پستهای بعدی به افراد انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به طراحی دوره‌های آموزش تیراندازی با حضور ضابطین دادگستری نیز گفت: بر اساس این دوره آموزشی استفاده از سلاح و قوانین بکارگیری سلاح و آموزش‌هایی که سازمان نیاز آن را تشخیص دهد، همه ساله برای پرسنل یگان برنامه ریزی شده است و آن‌ها در هر سال آموزش تیراندازی و قوانین بکارگیری سلاح را می‌گذرانند.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: نیازهای استان‌ها در مورد تامین تجهیزات مورد نیاز شامل سلاح، تجهیزات انفرادی، تجهیزات حفاظتی و ملبوس طی مکاتباتی اخذ و جمع بندی شده و بر حسب نیرو، مساحت تحت مدیریت مناطق، نیازسنجی و اعتبار آن به معاونت محیط طبیعی برای تخصیص و ابلاغ اعتبار اعلام شده است.

کیخا، ایجاد صندوق دیه محیط بانان و کمک به پرداخت دیات را از دیگر پیشنهادهای صورت گرفته برای دفاع از حقوق پرسنل محیط بانی عنوان کرد.

استفاده از مشارکت‌های مردمی در حفاظت و صیانت از محیط زیست

وی در ادامه پیشنهاد آموزش بومی و محلی برای استفاده از مشارکت‌های مردمی به منظور کمک به محیط بانان را از دیگر طرح‌های ستاد حمایت از محیط بانان عنوان کرد و افزود: پیشنهاد آموزش بومی و محلی اهالی ساکن در مناطق تحت مدیریت توسط فرماندهان یگانهای استان‌ها و شهرستان‌ها برای شناخت وظایف محیط بانان، تاثیر حفاظت و صیانت از محیط زیست در زندگی مردم، بکارگیری نیروهای محلی و بومی در امر حفاظت بصورت همیار محیط زیست و هماهنگی و همکاری یگان در شناسایی صدور کارت همیاران محیط زیست طرح‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان یادآور شد: همچنین با توجه به اهمیت تجارب همکاران بازنشسته محیط‌بان و به منظور انتقال تجار مذکور پیشنهاد جمع آوری تجارب، خاطرات آن‌ها و در ‌‌نهایت تهیه کتابی با عنوان آئینه تجارب نشر ارائه شده که بعد از چاپ در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز