خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی سازمان میراثفرهنگی و گردشگری در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت یازدهم شکست دولت گذشته را جبران کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۹۸

عدم برنامه ریزی دقیق سازمان در دولت گذشته و عدم پیگیری موضوع در یونسکو ما را با چالش های زیادی مواجه کرده بود / پرونده چوگان آذری با تغییر نام به پرونده چوگان با اسب قره باغ در جمهوری آذربایجان اصلاح شد.

ایلنا: مدیر روابط عمومی سازمان میراثفرهنگی و گردشگری، اعلام کرد: ‌ باید بگوییم که این شکست دست اندرکاران دولت گذشته بود اما ما توانستیم با مداخله و مکاتبات بخشی از آن را اصلاح کنیم.

" امین عارف نیا "، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ثبت چوگان به نام کشور آذربایجان و انتشار برخی اخبار در رسانه ها، اظهار کرد: هیئت جمهوری اسلامی ایران ترکیبی از کارشناسان میراثفرهنگی و سفیر ایران در یونسکو با تلاش زیاد موفق شدند تا اصلاحاتی در پرونده ارائه شده از جانب جمهوری آذربایجان برای ثبت چوگان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: براین اساس، پرونده چوگان آذری با تغییر نام به پرونده چوگان با اسب قره باغ در جمهوری آذربایجان اصلاح شد. همچنین این پرونده به عنوان یک میراثناملموس در معرض خطر انقراض به ثبت رسید تا شرایط را برای ثبت چوگان بعنوان میراثچند ملیتی فراهم شود تا ایران نیز بتواند به طور مستقل پرونده خود را ارائه دهد.

مدیر روابط عمومی سازمان میراثفرهنگی و گردشگری همچنین تصریح کرد: در ارائه پرونده توسط جمهوری آذربایجان به یونسکو استان‌های آذربایجان های شرقی و غربی به عنوان آذربایجان غربی این کشور معرفی شده بود که با مداخله هیئت ایرانی این عبارت خارج شد.

عارف نیا با بیان اینکه عدم برنامه ریزی دقیق سازمان در دولت گذشته و عدم پیگیری موضوع در یونسکو ما را با چالش های زیادی مواجه کرده بود، گفت: با تلاش زیاد در صد روز گذشته در دولت یازدهم موفق به اصلاحاتی شدیم و دولت حداکثر مداخلات لازم را انجام داد. برخلاف آنچه برخی رسانه ها به عنوان شکست یاد می کنند باید بگوییم که این شکست دست اندرکاران دولت گذشته بود اما ما توانستیم با مداخله و مکاتبات بخشی از آن را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا از طریق وزارت امور خارجه و رایزنی با بسیاری از کشورها و ایجاد فضای رسانه ای تلاش شد تا اصلاحات صورت گرفته انجام شود و امیدواریم با حسن تدبیر در سال آینده شاهد آن باشیم که این موضوع با پرونده چند ملیتی مطرح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز