خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

آموزش و فرهنگسازی، تخلفات شکار و صید را کاهش می‌دهد

کد خبر : ۱۱۵۸۰۱

آنچه که در محیط زیست در حال حاضر وجود دارد باید به طریق اولی حفاظت شود زیرا حفظ و نگهداری آنچه که داریم به مراتب راحت‌تر و مهم‌تر از بازسازی آن است.

ایلنا: معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی حفظ و حراست از محیط زیست را یک وظیفه همگانی خواند و خواستار فرهنگ سازی و آموزش در زمینه مسائل زیست محیطی به همه اقشار مردم و جلوگیری از تخلفات شکار و صید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه معارفه مدیرکل جدید خراسان جنوبی گفت: حفظ و حراست از محیط زیست و اهمیت به آموزش به عنوان یک اصل مهم باید به آن توجه شود.

معاون سازمان محیط زیست بیان داشت: خراسان جنوبی با توجه به وجود مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش و تنوع زیستی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود یوزپلنگ در نایبندان طبس بیان داشت: خطر انقراض یوزپلنگ آسیایی را تهدید می‌کند و توجه خاص مسئولان محیط زیست استان را می‌طلبد.

مجابی با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی حفظ و حراست از محیط زیست را یک وظیفه همگانی خواند و خواستار فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه مسائل زیست محیطی به همه اقشار مردم خصوصا جلوگیری از تخلفات شکار و صید در این منطقه شد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه و خاص به محیط زیست شده افزود: در فصل دهم این برنامه‌ها ۱۸ بند برای محیط زیست گذاشته شده که به سه دسته حفاظت محیط زیست، اصلاح ساختار، اقتصاد محیط زیست تقسیم می‌شود.

مجابی همچنین بیان داشت: آنچه که در محیط زیست در حال حاضر وجود دارد باید به طریق اولی حفاظت شود زیرا حفظ و نگهداری آنچه که داریم به مراتب راحت‌تر و مهم‌تر از بازسازی آن است.

وی همچنین نقش جوامع محلی، سازمان‌های مردم نهاد و NGO‌ها را در حفظ محیط زیست مهم و اساسی دانست و خواستار مشارکت دادن آن‌ها در صیانت از محیط زیست و مناطق حفاظت شده و حیات وحش شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز