خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران خبر داد:

رونمایی از منشور حقوق مسافر

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۷۱

آگاهی بخش به مسافران می‌تواند بهترین فیلتر برای جلوگیری از طرح شکایات از سوی مسافران باشد که علاوه بر بروز مشکل و تکدر خاطر برای مسافران، موجب اتلاف وقت آن‌ها و سیستمهای نظارتی می‌شود.

ایلنا: همزمان با هفته گردشگری و در حاشیه جشنواره و نمایشگاه گردشگری در برج میلاد، از منشور حقوق مسافر پرده‌برداری شد.

به گزارش ایلنا، " مسعود نصرتی " مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از تهیه منشوری با عنوان منشور حقوق مسافر خبر داد و گفت: تهیه این منشور بسیار کارگشاست. چرا که بسیاری از مشکلاتی که برای مسافران ایجاد می‌شود ناشی از عدم اطلاع آنها از حقوق خود است اما نصب این منشور در دفاتر خدمات مسافرتی موجب می‌شود مسافران به محض ورود به دفاتر خدمات گردشگری، حقوق خود را بشناسند. وی تصریح کرد: آگاهی بخش به مسافران می‌تواند بهترین فیلتر برای جلوگیری از طرح شکایات از سوی مسافران باشد که علاوه بر بروز مشکل و تکدر خاطر برای مسافران، موجب اتلاف وقت آنها و سیستمهای نظارتی می‌شود.

نصرتی که در حاشیه مراسم تجلیل از خادمین و برترین‌های صنعت گردشگری کشور در برج میلاد سخن می‌گفت در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: در طول یکی - دو سال گذشته، فعالان صنعت گردشگری، دوران پرفراز و نشینی را از لحاظ اقتصادی پشت سر گذاشتند. با توجه به اینکه بسیاری از خدماتی که دفاتر خدمات مسافرتی ارائه می‌دهند با قیمت ارز مرتبط است؛ نوسان قیمت ارز آنها را دچار مشکلاتی کرد. حال که فعالان صنعت گردشگری این مشکلات را پشت سر گذاشتند فکر کردیم به خاطر سعه‌صدری که برای تحمل مشکلات نشان دادند و حاضر نشدند خاطره سفر را به مسافران تلخ کنند مورد حمایت قرار بگیرند و از آنها تجلیل شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری با جهش قیمت ارز، مشکلات جدی برای دفاتر خدمات مسافرتی ایجاد شد و ما تلاش کردیم با صدور بخشنامه‌های، مشکلات را کاهش دهیم تا سیستم اقتصادی دفاتر گردشگری دچار مشکلات جدی نشود اما علی‌رغم تلاش‌هایی که صورت گرفت نتیجه‌ای که انتظار داشتیم حاصل نشد، با این حال همه تلاش ما این است که به شرایطی برسیم که بتوانیم آثار رکود و مشکلات اقتصادی را که بر دفاتر خدمات گردشگری وارد شده کاهش دهیم و در شش ماه آینده همین هدف را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه با طرز فکری که در سیستم مدیریتی جدید سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاکم شده افق روشنی را پیش‌روی این صنعت می‌بینیم گفت: بزرگان صنعت گردشگری که با این حوزه آشنا هستند و نشان داده‌اند که نقدپذیر هستند و به خرد جمعی احترام می‌گذارند به این حوزه باز گشته‌اند و با حضور این افراد مشکلات صنعت گردشگری، آرام‌آرام حل خواهد شد. امروز شاهد یک مدیریت عقل‌گرا و خرد محور و به دور از سیاست‌زدگی در صنعت گردشگری هستیم و افق روشنی را پیش‌روی این صنعت می‌بینیم.

وی درباره برنامه‌های سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در هفته گردشگری برای شهروندان تهرانی گفت: در طول این هفته، تورهای تهران گردی با مبدا برج میلاد به هسته مرکزی تهران به صورت رایگان برگزار شد. من فکر می‌کنم جهانگردی را باید از ایرانگردی و ایرانگردی را از تهران‌گردی شروع کنیم چرا که در استان تهران هم مناطق بکری داریم که نه تنها مردم بلکه حتی برخی از مدیران و کارکنان سازمان میراثفرهنگی تهران هم آنها را ندیده‌اند. باید روند گردش دسته جمعی را با سیاست‌های جدید نهادینه کنیم و همه به این باور برسند که سفر گروهی، هم ایمن‌تر و هم کم هزینه‌تر است.

نصرتی نمایشگاه هفته گردشگری در برج میلاد را خوب توصیف کرد و گفت: نمایشگاه در مکانی که در دسترس همگان است برگزار شده که شهروندان می‌توانند وقت خود را به بازدید از آن اختصاص دهند و با آداب و سنن نواحی مختلف و جاذبه‌های آن آشنا شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز