خبرگزاری کار ایران

گزارشی از دیدارهای رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۱۲

زمینه برگزاری نمایشگاه های مشترک در ایران و آمریکا ایجاد شد / با توجه به اینکه امروز رفت وآمد جهانگردان و گردشگران بهترین فعالیت فرهنگی برای معرفی کشورهاست، این صنعت باید تقویت و شرایط و استعدادهای گردشگری ایران در منطقه امریکای شمالی معرفی شود.

ایلنا: ‌ محمدعلی نجفی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، دیدارها و گفت وگوهای مختلفی را با شخصیت ها، مراکز و نهادهای هنری، علمی و گردشگری آمریکا به انجام رساند و به توافق هایی نیز دست یافت.

به گزارش ایلنا، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران که همراه با هیات رییس جمهوری برای شرکت در اجلاس شصت و هشتم مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، در جریان دیدار با چند تن از اعضای مؤسسه ایرانشناسی امریکا در خصوص مبادلات فرهنگی و نقش و اهمیت آن در تاریخ کشورها و ملت ها سخن گفت.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از افراط و تفریط ها معرفت و شناخت درست از فرهنگ و تاریخ کشورها لازم است.

تقویت دیپلماسی فرهنگی در دولت یازدهم

معاون رئیس جمهور با تشریح سیاست های دولت ایران در حوزه فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: دولت یازدهم هم در حوزه داخلی و هم در حوزه خارجی دارای رویکرد های سیاسی و فرهنگی جدیدی است. وی، تقویت دیپلماسی فرهنگی را از اولویت های این دولت برشمرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در این حوزه اعلام کرد.

مقامات مؤسسه ایرانشناسی امریکا نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای رییس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری، پیشنهادهایی برای تبادل استاد، دانشجو و محقق ارایه کردند.

در این دیدار که حدود ۱۲ تن از استادان و ایرانشناسان برجسته امریکایی حضور داشتند، طرفین برای تبادل هیات های فرهنگی و نیز تبادل برنامه پیشنهادی به یکدیگر به توافق هایی دست یافتند.

پیشنهاد همکاری دوجانبه موزه متروپلیتن و موزه های فرهنگی ایران

نجفی در ادامه دیدار و گفت وگوهای خود در ضیافت ناهار رئیس و مقامات موزه متروپولیتن نیویورک شرکت و ضمن تشریح رویکردهای ایران در حوزه فرهنگی و مبادلات فرهنگی و هنری میان کشورها، بر نقش فرهنگ به عنوان چراغ ارتباطات میان کشورها و استفاده از آن برای مقابله با تشدید افراطی گری که خطر جدی برای کشورها به شمار می رود، تأکید کرد.

وی، گسترش رفت وآمدهای هیات های متقابل و همکاری های دوجانبه میان موزه متروپولیتن و موزه های فرهنگی وهنری در ایران را به عنوان محورهای اصلی تعامل و همکاری برشمرد.

مقامات موزه متروپولیتن نیویورک نیز ضمن استقبال از نقطه نظرها و پیشنهادهای رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران، با اشاره به بخش های مختلف موزه مشهور نیویورک به ویژه بخش ایران و کشورهای اسلامی، تجربیات خود در همکاری های فرهنگی و موزه ای با سایر کشورهای جهان را به عنوان موضوعی مطرح کردند که می تواند برای پیشبرد همکاری با سازمان میراثفرهنگی ایران نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نجفی و هیات همراه در پایان این دیدار، از بخش های مختلف موزه متروپولیتن به طور فشرده بازدید کردند.

معرفی استعدادهای گردشگری ایران در آمریکای شمالی

همچنین رئیس سازمان میراثفرهنگی، هنری، صنایع دستی و گردشگری ایران در یکی از برنامه های فشرده خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با بیش از ۴۰ تن از ایرانیان فعال در زمینه گردشگری و مؤسسات گردشگری در آمریکا دیدار و گفت وگو کرد.

وی، در این نشست به معرفی بخش های مختلف سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری پرداخت و ضمن تشریح اقدامات انجام شده در زمینه گردشگری و جهانگردی در ایران، گفت: به رغم اقدامات انجام شده در سال های گذشته، مشکلات زیادی وجود دارد که در حال بررسی و حل آنها هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز رفت وآمد جهانگردان و گردشگران بهترین فعالیت فرهنگی برای معرفی کشورهاست، این صنعت باید تقویت و شرایط و استعدادهای گردشگری ایران در منطقه امریکای شمالی معرفی شود.

نجفی، بر ضرورت حفظ ارتباطات و تبادل نظرها در زمینه رفع مشکلات این صنعت در ایران با مسئولان مؤسسات گردشگری در امریکا تأکید کرد.

در این دیدار؛ مدیران و مسئولان مؤسسات و مراکز گردشگری نیز ضمن تشریح و بیان دیدگاه های خود در زمینه صنعت گردشگری، مشکلات فراروی آنها در زمینه امکان فعالیت بیشتر در این عرصه را با رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری کشور مطرح و پاسخ های خود را دریافت کردند.

آمادگی دانشکده میهمانداری نیویورک برای تبادل استاد و دانشجو

محمدعلی نجفی رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران همچنین در ادامه دیدارها با نهادهای فرهنگی و گردشگری آمریکا، از دانشکده میهمانداری، گردشگری و مدیریت ورزشی دانشگاه نیویورک بازدید و با رئیس و چندتن از اساتید این دانشکده گفت وگو و تبادل نظر کرد.

در این نشست نیز رئیس دانشکده میهمانداری دانشگاه نیویورک ضمن تشریح بخش های مختلف و رشته های مختلف تحصیلی و اینکه بیش از ۹۵ درصد دانشجویان این رشته جذب بازار کار می شوند، آمادگی خود را برای همکاری و مبادله استاد و دانشجو با مراکز مطالعاتی و دانشگاهی ایران در زمینه گردشگری و هتلداری اعلام کرد.

نجفی، نیز ضمن معرفی سازمان میراثفرهنگی به تشریح تجربیات این سازمان در زمینه تربیت دانشجو در زمینه هتلداری و مدیریت گردشگری پرداخت و از پیشنهادهای دانشگاه نیویورک در زمینه استمرار تماس ها برای بررسی زمینه های همکاری متقابل استقبال کرد.

ایجاد زمینه برگزاری نمایشگاه های مشترک در ایران و آمریکا

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران همچنین در جریان دیدار با چند تن از مدیران و اعضای مؤسسه مطالعات موسیقی شهر پیتسبورگ ایالت پینسیلوانیای امریکا، در خصوص مبادلات فرهنگی و نقش و اهمیت آن در تاریخ کشورها و ملت ها سخن گفت.

وی، در این دیدار بر آمادگی ایران برای پیشبرد سیاست های تبادل گروه های هنری تأکید کرد.

در این دیدار، در زمینه همکاری های مشترک از جمله برگزاری نمایشگاه های مشترک در ایران و آمریکا و نیز همکاری در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری تأکید شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز