خبرگزاری کار ایران

ابتکار خبر داد:

۳ مصوبه هیات وزیران برای استقرار صنایع در حومه شهرهای بزرگ

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۳۰

امروز سه مصوبه در ارتباط با استقرار صنایع و فعالیت‌های صنعتی در اطراف شهرهای بزرگی همچون تهران و اصفهان داشتیم.

ایلنا: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: تقاضای ما این است که تمرکز از شهرهای صنعتی کاهش یافته و بیشتر به سمت فعالیت در شهرهای دیگر برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه‌ هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه امروز سه مصوبه در ارتباط با استقرار صنایع و فعالیت‌های صنعتی در اطراف شهرهای بزرگی همچون تهران و اصفهان داشتیم، عنوان کرد: پیش از این ممنوعیت فعالیت‌های صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و ۵۰ کیلومتری اصفهان وجود داشت اما تأکید اصلی اعضای هیئت دولت در جلسه امروز اصلاح و تغییرات برخی از مصوبات گذشته بود به طوری که با مشخص شدن فعالیت فناوری‌های " های‌تک " شرکت‌های صنعتی مجاز باشند در شهرک‌های صنعتی مجاز با رعایت قانون فعالیت نمایند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین یادآور شد: رویکردی که امروز در آن تأکید شد بحثضرورت توجه به تمرکززدایی در استان‌هایی همچون تهران بود. به گونه‌ای که استان تهران ۲/۱ مساحت کشور را تشکیل می‌دهد اما نزدیک به ۳۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی در این استان متمرکز شده است. بنابراین تقاضای ما از فعالان اقتصادی و مسئولان ذیربط این است که از فعالیت در محدوده‌های اطراف شهر تهران که دارای تراکم زیادی است و آلودگی بسیاری دارد پرهیز کنند.

وی افزود: باید سعی شود رونق اقتصادی در بسیاری از استان‌ها که امکان ارائه خدمات دارند مورد توجه قرار گیرد تقاضای ما این است که تمرکز از شهرهای صنعتی کاهش یابد و بیشتر به سمت فعالیت در شهرهای دیگر برود.

ابتکار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار، کارگروه ویژه دولت برای احیای دریاچه ارومیه به کجا انجامید؟ گفت: هنوز این کارگروه در حال بررسی این مساله است و فعالیت‌هایش ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز