خبرگزاری کار ایران

سیاووشی در گفت‌وگو با ایلنا:

توافق بر تاریخ قطعی اکران «عصبانی نیستم»/فیلم مجوزدار نباید با فشارهای غیررسمی و حاشیه‌ای کنار گذاشته شود/وزیر به قولش عمل کند

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۷۸۶

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از توافق بر تاریخ قطعی اکران «عصبانی نیستم» خبر داد و گفت:اعلام این تاریخ اکران وظیفه من نیست، بحث ما این است که بنا بر قول سازمان سینمایی این فیلم در سال جاری اکران شود.

طیبه سیاوشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره تاریخ اکران قطعی فیلم «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمشیان، از توافق بر تاریخ قطعی اکران عصبانی نیستم خبرداد و گفت: روز شنبه به همراه ‌خانم‌ها سلحشوری و ذوالقدر جلسه‌ای با آقایان داروغه‌زاده، حسینی معاون پارلمانی وزیر ارشاد و آقای درمشیان کارگردان فیلم «عصبانی نیستم» برگزار کردیم تا مشخص شود فیلم مذکور که قرار بود در روز ۲۹ آذر قرار بود اکران شود چرا این کار صورت نگرفته است؟

وی ادامه داد: باتوجه به تلاش‌هایی که کارگردان در گذشته انجام داده و نیز قول‌های سازمان سینمایی و دستگاه وزارت ارشاد به کارگردان، در تلاش هستیم که در تاریخ بعدی قطعا اکران شود.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قصد ما این است مجوز قانونی پخش و اکران به اجرا در بیاید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال وزیر ارشاد وقت گفته بود که فیلم «عصبانی نیستم» در ابتدا بدون داشتن مجوز فیلم‌برداری شده است آیا در جلسه روز شنبه به این موضوع هم پرداخته شده عنوان کرد: صحبت‌هایی در این مورد شد؛ اما بحث اصلی این است که چند سال از این فیلم گذشته است؟ اگر فیلم‌نامه آن ایراد داشته است باید‌‌ همان سال مورد بررسی قرار می‌گرفت نه امسال و آن هم بعداز صادر شدن ۵ بار مجوز اکران، این کار چه معنی می‌دهد؟

عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: ما تمام مجوزهای فیلم و اینکه چند دقیقه فیلم حذف شده است را مشاهده کردیم. بحث اصلی ما این  بود با وجود تمامی مراحل طی و مجوز قانونی پخش چرا تا کنون اکران نشده است؟

سیاوشی در پاسخ به این سوال مخاطبان سینما با نام بردن از فیلم «خانه دختر» این موضوع را مطرح می‌کنند اگر قرار است فیلم‌های توقیفی بعداز چند سال با اصلاحاتی که به داستان فیلم ضربه می‌زند اکران شوند، اکران نشود بهتر است، کمیسیون فرهنگی در این موارد چه خواهد کرد گفت: ‌ بله، به این موضوع هم اشاره شد. بنا بود در فیلم «خانه دختر» مباحث مهمی مطرح شود ولی به دلیل حساسیت‌های که نشان داده شد خیلی از بخش‌های فیلم دچار ممیزی شد.

نماینده مردم تهران افزود: مردم می‌پرسند چرا ورود پیدا نکردید؟ چرا صحبت نکردید؟ ما هم صحبت کردیم و هم به مسئله وارد شدیم، قصدمان این است که روند قانونی پخش یک فیلم طی شود. به عنوان یک دستگاه ناظر نه یک دستگاه مداخله گر وارد این جریانات شده‌ایم تا ببینیم چرا مر قانون درباره اکران یک فیلم اجرا نشده است؟ امیدواریم خروجی جلسه به نتیجه برسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تاریخ قطعی فیلم «عصبانی نیستم» چه زمانی است گفت: حتی اگر تاریخ قطعی هم اعلام شده بود بیان نمی‌کردم، ‌زیرا اعلام این تاریخ وظیفه من نیست، بحث ما این است که بنا بر قول سازمان سینمایی این فیلم در سال جاری اکران شود.

سیاوشی خاطر نشان کرد: ‌ما سیاست‌گذار یا دستگاه اجرایی نیستم. ما به عنوان کمیسیون فرهنگی مجلس کارمان قانون‌گذاری و نظارت بر آن است. قانون می‌گوید فیلمی که مجوز گرفته است نباید با فشارهای غیر رسمی و حاشیه‌ای کنار گذاشته شود.

وی تاکید کرد: وزیر ارشاد قبل از این‌که به مسند برسد قول دادند مر قانون را در نظر بگیرند و تحت تاثیر فشارها قرار نگیرند. بحث ما این است که وزیر به قولش عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز