خبرگزاری کار ایران

بررسی روند اجرای طرح تحول سلامت با حضور رییس جلالی و معاونان وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۴۶۴

طرح تحول نظام سلامت با تمام مزایایی که به آنها اشاره شده است نواقصی نیز به همراه دارد که برای رفع آنها نیاز است تا کارگروه مشترکی با حضور کارشناسان وزارت بهداشت و مرکز پژوهش‌های مجلس جهت آسیب‌شناسی این طرح برگزار شود تا نواقص این طرح برطرف شود.

رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت نیاز به آسیب شناسی دارد، گفت: طرح تحول نظام سلامت می تواند راهکار اجرایی نمودن سیاست های کلی سلامت باشد.

[بررسی روند اجرای طرح تحول سلامت با حضور دکتر جلالی و معاونان وزارت بهداشت]
به گزارش ایلنا، محمد حاجی آقاجانی معاون درمان و طاهر موهبتی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(سه‌شنبه ۵ اسفند ماه) با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با کاظم جلالی رییس این مرکز دیدار و گفتگو کردند.

کاظم جلالی در این نشست که همزمان با روز پرستار برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، گفت: پرستاران در انجام وظایف خود متحمل مشکلات بسیاری می‌شوند که باید تلاش شود تا با بهبود وضعیت پرداخت‌ها مقداری از زحمات آنها پاسخ داده شود.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت هنوز کمبودهایی در زمینه جبران تلاش‌ها و زحمات پرستاران مشاهده می‌شود که باید تلاش شود تا این مشکلات مرتفع شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با تاکید بر سختی کار و مشقت پرستاران، تصریح کرد: ساعات کاری پرستاران نسبت به دریافتی و سختی کار آنها زیاد است و حتی پس از طرح تحول سلامت هنوز فاصله پرداخت‌های آنها کاهش نیافته است.

وی با اشاره به زحمات ویژه پرستاران در مناطق محروم بر لزوم توجه بیشتر به این قشر زحمتکش و تلاشگر تاکید کرد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس کمبود تخت‌های آی‌سی‌یو و رسیدگی‌های ویژه در بیمارستان‌ها را از مشکلات بخش درمان دانست و یادآور شد: نیاز به تغییر در ساختار بخش سلامت و بهداشت و فرهنگ‌سازی در این حوزه به شدت احساس می‌شود.

وی اجرای طرح تحول سلامت در برخی موارد را خوب دانست و گفت: هرچند انتقاداتی به این طرح وارد است اما باید تلاش شود اجرای طرح تحول سلامت که مزایای خوبی برای اقشار محروم و متوسط جامعه داشته است تقویت شود.

جلالی با اشاره به تاکیدات ویژه لاریجانی رییس مجلس بر حمایت از طرح جامع سلامت و برنامه‌های حمایتی وزارت بهداشت، تصریح کرد: مجلس و مرکز پژوهش‌ها برای این منظور، افزایش اعتبارات این طرح در بودجه سال ۹۴ کل کشور را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی افزود: ریاست محترم مجلس برای افزایش اعتبارات طرح تحول نظام سلامت در بودجه سال آینده کمک شایان توجه‌ای نمود تا منابع ادامه اجرای این طرح فراهم شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت، گفت: رهبر معظم انقلاب در سیاست کلی سلامت بر پوشش کامل نیازهای پایه درمان توسط بیمه‌ها و تحقق عدالت و ارائه خدمات درمانی مطلوب به مردم تاکید فرمود‌ه‌اند که طرح تحول نظام سلامت می‌تواند راهکار اجرایی نمودن فرمایشات ایشان باشد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: طرح تحول نظام سلامت با تمام مزایایی که به آنها اشاره شده است نواقصی نیز به همراه دارد که برای رفع آنها نیاز است تا کارگروه مشترکی با حضور کارشناسان وزارت بهداشت و مرکز پژوهش‌های مجلس جهت آسیب‌شناسی این طرح برگزار شود تا نواقص این طرح برطرف شود.

محمد حاجی آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست با ارائه گزارشی از روند اجرایی طرح تحول سلامت، بر همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه اجرای این طرح تاکید کرد.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت ابعاد اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای دارد، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس با پایش این طرح و بررسی و شناسایی نقاط ضعف آن می‌تواند به رفع مشکلات طرح تحول سلامت کمک بسزایی نماید.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: دولت و وزارت بهداشت بدون کمک مجلس نمی‌توانند طرح تحول سلامت را به درستی اجرا کنند و حمایت همه جانبه مجلس از این طرح می‌تواند راهگشا باشد.

شایان ذکر است دکتر اخوان مدیر دفتر اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس در این نشست گزارشی از پایش مرکز پژوهش‌های مجلس درخصوص طرح تحول نظام سلامت ارائه داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز