خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

شفاف‌سازی بودجه‌ای سازمان‌های مناطق آزاد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۹۰۰

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی٬ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف به نظارت بر بودجه سال۹۴ سازمان‌های مناطق آزاد شد.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف به نظارت بر بودجه سال ۱۳۹۴ سازمان‌های مناطق آزاد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز(شنبه ۲ اسفندماه) مجلس٬ و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور، با بند الحاقی یک تبصره ۹ ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

طبق بند الحاقی یک تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۴ ٬ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف شد بر بودجه سال ۱۳۹۴ سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه نظارت کند و بودجه سال ۱۳۹۵ این مناطق را در پیوست شماره(۳) لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور منظور کند.

در جریان بررسی بند(م) تبصره ۹، پیشنهاد حذف کل آن نیز توسط یکی از نمایندگان مطرح شد که با مخالفت نمایندگان٬ تصویب نشد.

همچنین توکلی در تذکری در خصوص این پیشنهاد گفت: حقوق گمرکی و سود بازرگانی باید منعطف باشد و در اختیار دولت قرار گیرد. اگر مجلس در بازار و اختیار دولت دخالت کند خلاف قانون اساسی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اگر دولت می‌خواهد از برخی کالاهای فرهنگی عوارض بیشتری دریافت کند، در حوزه اختیارش است. اگر این کار را قانونی کنیم، زمانی که بازار دچار چالش شود، دولت برای مدیریت بازار نیاز به اجازه مجلس دارد.

اخطار مجلس توسط ابوترابی وارد دانسته نشد. ابوترابی در توضیح این مخالفت گفت: بند(م) تبصره ۹ خلاف قانون برنامه پنجم توسعه است لذا نیاز به رأی دو سومی نمایندگان دارد.

بند(م) تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه ۹۴ با ۹۰ رأی موافق، ۶۲ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع به کمیسیون تلفیق بودجه بازگردانده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز