خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با مسئولان سازمان دامپزشکی کل کشور مطرح کرد؛

ضرورت توجه به بازارهای منطقه‌ای در حوزه دام / توسعه صادرات محور اصلی اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۵۸۵

در شرایط کنونی بازار این کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایران فراهم کرده که قطعا مسئولان مربوطه باید اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند.

رئیس مجلس با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی موضوع توسعه صادرات است، گفت: قطعا توجه به بازارهای منطقه‌ای در حوزه دام و طیور ضروری است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز(پنج شنبه ۳۰ بهمن‌ماه) با رئیس و معاونان سازمان دامپزشکی کل کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس با اشاره به اهمیت توجه مسئله بهداشت طیور و دام گفت: قطعا با حمایت از این حوزه می‌توان بخش اعظمی از تولید دام، طیور و آبزیان را به خارج از کشور صادر کرد.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات یکی از محورها اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: در شرایط کنونی ظرفیت بسیار بالایی برای تولید و سپس صادرات این محصولات در کشور وجود دارد از این رو در صورت حمایت مناسب ضمن صادرات این محصولات می‌توان زمینه ایجاد شغل و توسعه کشور را فراهم کرد.

لاریجانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای صادرات محصولات دامی و طیوری به کشور روسیه تصریح کرد: در شرایط کنونی بازار این کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایران فراهم کرده که قطعا مسئولان مربوطه باید اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه در صورت برنامه ریزی مناسب و ارائه این برنامه ها به مجلس از سوی دامپزشکی برای توسعه صادرات، نمایندگان اقدامات حمایتی‌ را در این حوزه صورت می‌دهند، گفت: قطعا برای رونق صادرات غیر نفتی باید از این بخش‌ها حمایت کرد.

در این دیدار همچنین خلج رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور با اشاره به ضرورت توجه به حوزه دامداری صنعتی و دامداری روستایی گفت: یکی از محورهای حمایت تامین نهاده و اقدامات بهداشتی و درمانی در حوزه دام و طیور است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی ۹۰ درصد واکسن مرتبط با دام و حدود ۴۰ درصد واکسن طیور در داخل تولید می‌شود، اما برای واردات برخی واکسن‌ها نیازی به تامین اعتبار داریم.

خلج افزود: در شرایط کنونی در تمام کشورهای در حال توسعه ارائه خدمات بهداشتی در حوزه دام رایگان است، از این رو باید در کشور ما نیز حمایت‌های لازم در این حوزه صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز