خبرگزاری کار ایران

نادران در تذکر شفاهی؛

مجلس سربازخانه نیست که فقط حرف هیات رییسه را گوش کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۵۵

بعد از ورود به اجزا٬ هیچ پیشنهادی اعم از حذف پذیرفته نیست. اما در برخی مواقع٬ پیشنهاد حذف نمایندگان از سوی هیات رئیسه پذیرفته می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: پس از ورود به جزئیات مواد در صحن، هیچ پیشنهادی قابل پذیرش از سوی نمایندگان نیست لذا هیات رئیسه به تذکر و اخطار نمایندگان توجه کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ الیاس نادران در نشست علنی نوبت عصر سه‌شنبه ۲۸ بهمن مجلس در تذکری آئین‌نامه‌ای با بیان اینکه هیات رئیسه مجلس قسم یاد کرده ماده ۱۸ آیین‌نامه داخلی مجلس را درست اجرا کرده و بی‌طرف باشد٬ گفت: هیات رئیسه باید با گوشی باز و چشم بینا مسائل را بررسی کند.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: هیات رییسه به تذکر و اخطار نمایندگان رسیدگی نمی‌کند و در استماع تذکر نمایندگان٬ بی‌طرف نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بند ۶ اصل سوم قانون اساسی به محو هرگونه استبداد، خودکامگی و انحصارطلبی تاکید دارد و هیات رئیسه مجلس از اعضای مجلس رأی اعتماد می‌گیرد تا جلسات مجلس را به درستی مدیریت کند.

وی ادامه داد: مجلس سربازخانه نیست که نمایندگان هرچه هیات رئیسه می‌گوید، ‌را اطاعت کند.

نادران تصریح کرد: در بند(ک) و(الف) تبصره ۳ لایحه بودجه ۹۴ خلاف برنامه پنجم توسعه عمل شده، بنابراین در جزء ۲ بند(ب) ماده ۸۴ قانون برنامه گفته شده تصویب موضوعات در نحوه اعطای تسهیلات برای تولید و سرمایه‌گذاری به بخش‌های خصوصی و تعاونی‌های غیرعمومی جزو اختیارات هیات امناست.

نماینده مردم تهران در مجلس انتقاد به این مسئله افزود: در بندهای فوق این اختیار از هیات امنا گرفته شده است.

نادران ادامه داد: در جزء ۳ بند(ی) ماده ۸۴ قانون برنامه گفته شده در پرداخت تسهیلات، پرداخت منابع باید با ضمانت برعهده بانک عامل باشد که این ضمانت نیز با تصویب این بند‌ها از میان می‌رود. از این‌رو تذکر بنده ناظر بر مواد ۱۵۲،۱۵۳، ۱۵۴ و ۱۵۵ آیین‌نامه داخلی در نحوه رسیدگی به مواد و جزئیات در مجلس است.

وی ادامه داد: بعد از ورود به اجزا٬ هیچ پیشنهادی اعم از حذف پذیرفته نیست. اما در برخی مواقع٬ پیشنهاد حذف نمایندگان از سوی هیات رئیسه پذیرفته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز