خبرگزاری کار ایران

حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

جلسات کمیته هسته‌ای شورای امنیت برگزار نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۱۸

یکی از جلسات کمیته هسته‌ای در شورای امنیت ملی بوده که در آن نماینده مجلس که رییس کمیته امنیت ملی بود٬ می‌رفته اما درحال حاضر حدود ۴ ماه است جلسه تشکیل نمی‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد: حدود چهار ماه است که جلسات هسته‌ای شورای امنیت برگزار نمی‌شود.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در خصوص عدم برگزاری جلسات هسته‌ای شورای امنیت ملی گفت: یکی از جلسات کمیته هسته‌ای در شورای امنیت ملی بوده که در آن نماینده مجلس که رییس کمیته امنیت ملی بود٬ می‌رفته اما درحال حاضر حدود ۴ ماه است جلسه تشکیل نمی‌شود.

نماینده مردم سرعین و اردبیل ادامه داد: در جلسه مشترک دولت و مجلس آقای لاریجانی از رییس جمهور خواست تا رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان ناظر مجلس در جلسات کمیته هسته‌ای حضور داشته باشد که آقای روحانی هم در همانجا موافقت کردند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از جلسه مشترک دولت و مجلس چندبار این جلسات برگزار شد اما درحال حاظر چندماه است که تشکیل نمی‌شود و اگر هم برگزار شده باشد ٰنماینده مجلس دعوت نبوده است.

این در حالی است که ظریف در پاسخ به خبرنگار ایلنا٬ درباره دعوت نمایندگان از وی برای حضور در مجلس و چالش بین مجلس و وزارت خارجه و راه‌های کاهش این چالش‌ها، گفته بود: همواره تاکید کرده‌ام پرسش را حق مجلس ‌دانسته و نقد را هم حق مردم، هم مطبوعات و هم مجلس می‌دانم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرده بود: باید در این رابطه دو نکته را مدنظر داشت؛ اول بحثانصاف است و مهمتر از آن بحثمصالح و منافع ملی. در میان مذاکره و در زمانی که مشغول یک چالش عمده در سطح بین‌المللی هستید، وارد شدن به برخی جزییات و حتی اعلام دستاوردها می‌تواند زمینه‌ای برای چانه‌زنی طرف مقابل باشد و این خطرناک‌ترین کاری است که یک مذاکره‌کننده می‌تواند انجام دهد بنابراین ضمن این‌که پرسش را حق همه می‌دانم، تحمل فشارها و نقدها را به جان می‌خرم اما این امکان را به رقیب، دشمن و طرف مقابل در مذاکرات نمی‌دهم که در مذاکرات سوء استفاده کرده و از منافع کشور ما بکاهد یا در برابر آنچه من در داخل کشور به عنوان دستاورد ارائه داده‌‌ام، از ما امتیاز بخواهد؛ هرگز چنین اقدامی انجام نمی‌دهم اما هر زمان براداران و خواهران ما در مجلس شورای اسلامی پرسشی داشته باشند، با کمال افتخار در مجلس حاضر شده و به پرسش آنها پاسخ می‌دهم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز