خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان تصویب شد؛

معافیت از مالیات فعالیت‌ صندوق سرمایه‌گذاری مشترک از ابتدای سال۹۵

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۱۰

نمایندگان مجلس در جریان صحن علنی امروز مجلس با معافیت از مالیات و عوارض فعالیت‌های صندوق در حوزه بازار سرمایه از ابتدای سال ۱۳۹۵ موافقت کردند.

نمایندگان با معافیت از مالیات و عوارض فعالیت‌های صندوق در حوزه بازار سرمایه از ابتدای سال ۱۳۹۵ موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی یکشنبه ۵ بهمن‌ماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی مواد الحاقی لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با ۱۴۰ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر با ماده الحاقی ۲۶ مبنی بر معافیت از مالیات و عوارض فعالیت های صندوق در حوزه بازار سرمایه از ابتدای سال ۱۳۹۵ موافقت کردند.

در جریان بررسی این ماده الحاقی محمدمهدی مفتح پیشنهاد حذف این تبصره را مطرح کرد که با مخالفت نمایندگان مواجه شد.

نماینده دولت در مخالفت با این پیشنهاد عنوان کرد این صندوق، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است و بعد از انحلال٬ این صندوق به دولت باز می گردد.

گفتنی است صندوق سرمایه‌گذاری مشترک٬ گونه‌ای نهاد مالی است که وجوه دریافتی از سرمایه‌گذاران را در یک مجموعه اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنند و هر سرمایه گذار به نسبت سهم خود در مجموعه، از سود و یا ضررهای حاصل از این سرمایه گذاری سهم می‌برد.

براساس تبصره ۵ ماده الحاقی ۲۶ فعالیت های صندوق در حوزه بازار سرمایه از ابتدای سال ۱۳۹۵ از هر گونه مالیات و عوارض معاف می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز