خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار رییس مجلس اردن:

اردن می تواند نقش سازنده‌ای در ایجاد صلح پایدار در منطقه ایفا کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۷۹۰

ایران علاقمند به گسترش روابط سیاسی و پارلمانی با اردن است و امیدواریم رایزنی‌های سیاسی به توسعه روابط دو کشور منتهی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اردن در منطقه جغرافیایی حساسی قرار گرفته و با توجه به حوادثی که در منطقه رخ داده باید تلاش کند نقش سازنده خود را در برقراری صلح و ثبات ایفا کند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، امروز(چهارشنبه یکم بهمن ماه) با عاطف الطراونه، رئیس مجلس اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار لاریجانی با ابراز خرسندی با رئیس مجلس اردن گفت: ایران علاقمند به گسترش روابط سیاسی و پارلمانی با اردن است و امیدواریم رایزنی‌های سیاسی به توسعه روابط دو کشور منتهی شود.

رئیس مجلس ادامه داد: اردن در منطقه جغرافیایی حساسی قرار گرفته و با توجه به حوادثی که در منطقه رخ داده باید تلاش کند نقش سازنده خود را در برقراری صلح و ثبات ایفا کند.

لاریجانی گفت: نزدیکی‌هایی از لحاظ روابط فرهنگی از دیرباز بین دو کشور وجود داشته که می تواند توسعه روابط را تقویت کند.

وی افزود: آمریکا در منطقه اشتباهات بزرگی را انجام داده بنابراین باید کشورهای مسلمان با همکاری و تعامل خود مسائلشان را حل کنند به طور مثال ائتلاف آمریکایی ها با ۴۰ کشور در مقابل داعش کار خاصی انجام نداده و تنها یک ژست سیاسی بوده است.

در ادامه این دیدار عاطف طراونه، رئیس مجلس اردن گفت: ابتدا از مدیریت نهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی از سوی شما تشکر می کنم و سلام پادشاه اردن را به شما و تمام مسئولان و مردم ایران بیان می کنم.

رئیس مجلس اردن افزود: باید تلاش شود زمینه ارتقاء همکاری های بیشتر دو کشور فراهم شود.

وی تصریح کرد: مسئله فلسطین یک مسئله اساسی برای تمامی مسلمانان است بنابراین باید کشورهای اسلامی با اتحاد و همفکری موضوع فلسطین را حل کنند.

رئیس مجلس اردن ادامه داد: حق وتو همیشه باعثعدم دستیابی ملت ها به حقوقشان شده است.

وی با تأکید بر همکاری کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریسم افزود: تصویب قانونی مشترک بین کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریسم یک مسئله ضروری است.

رئیس مجلس اردن در پایان این دیدار یادآور شد: شما(لاریجانی) امروز در نطقتان اظهار داشتید مسلمانان دین واحد، قبله واحد و پیامبر(ص) واحد دارند که این امری بسیار مهم است بنابراین مسلمانان باید در زمینه ارتقاء وحدت تلاش کنند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز