خبرگزاری کار ایران

فولادگر در تذکر شفاهی:

مصوبات شورای عالی آب در مورد زاینده‌رود اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۹۳

برداشت‌های غیرقانونی و بی‌رویه از زاینده رود لغو و کنترل‌های هوشمند در این خصوص اجرایی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه مصوبات شورای عالی آب در مورد زاینده رود به طور دقیق اجرایی شود گفت: برداشت‌های غیرقانونی و بی‌رویه از زاینده رود لغو و کنترل‌های هوشمند در این خصوص اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا فولادگر در نشست علنی امروز در تذکر شفاهی گفت: مصوبات شورای عالی آب در مورد زاینده‌رود به طور دقیق اجرایی شود چرا که در غیر این صورت فایده‌ای نخواهد داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه بعد از سه سال حداقل آب برای بخش کشاورزی در زاینده‌رود جاری شده است انتظار می‌رود این حداقل ادامه داشته باشد چرا که محیط زیست و رودخانه هم حق آبه دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر مصوبات شورای عالی آب در مورد زاینده‌رود اجرایی نشود، با خشکی مطلق زاینده‌رود مواجه می‌شویم بنابراین باید برداشت‌های غیرقانونی و بی‌رویه لغو شود و کنترل هوشمند در این خصوص انجام گیرد.

فولادگر ادامه داد: انتظار داریم صندوق جبران خسارت برای کسانی که از رودخانه زاینده‌رود حق آبه و سهم داشتند راه اندازی شود و همچنین پروژه‌های انتقال آب به این رودخانه سرعت گرفته و به اتمام رسد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: درست است که پروژه‌های عمرانی با بودجه‌های محدود دولت اجرایی نمی‌شود اما اینکه ردیف مربوط به این پروژه‌ها حذف شود صحیح و قابل قبول نیست.

وی افزود: باید بودجه‌ای که دولت می‌تواند در خصوص پروژه‌های عمرانی در نظر گیرد و ردیف مربوط به این پروژه‌ها وجود داشته باشد و ما به دنبال ایجاد منابع دیگر باشیم به عنوان مثال لایحه رفع موانع تولید که به قانون تبدیل و اجرایی شود می‌تواند منابعی را جذب کند تا پروژه‌های نیمه تمام کشور به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته به سرانجام برسد.

فولادگر در پایان تاکید کرد: دولت جدید برای مبارزه با فساد اقدامات جدی انجام دهد چرا که انتقاداتی که مطرح می‌شود درست بوده و باید با اقدامات عملی زمینه بروز انتقادات در آینده نسبت به دولت فعلی را برطرف کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز