خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

مجلس برای ارائه وام‌های کشاورزی و روستایی به دولت مجوز داد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۸۲۱

اسناد رسمی مالکیت مفروض و مشاع اراضی کشور و محل اجرای طرح‌های کشاورزی قراردادهای واگذاری، اراضی ملی و دولتی، جهاد کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی وثیقه وام‌های کشاورزی خواهند بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک ها را مکلف به پذیرش اسناد اراضی کشاورزی و منازل روستایی برای پرداخت وام های کشاورزی و روستایی شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، درجریان بررسی لایحه رفع موانع تولیدی رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ماده الحاقی ۱۴ قانون با ۱۴۰ رای موافق، ‌۹ رای مخالف و ۴ ممتنع از مجموع ۱۶۵ رای نماینده حاضر تصویب شد.

براساس این ماده الحاقی لایحه مذکور بانک‌ها مکلف هستند اسناد رسمی مالکیت مفروض و مشاع اراضی کشور و محل اجرای طرح‌های کشاورزی قراردادهای واگذاری، اراضی ملی ودولتی، جهاد کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و اسناد منازل روستایی را به عنوان وثیقه وام‌های بخش کشاورزی و روستایی بپپذیرند.

همچنین کلیه اسناد عادی مربوط به خرید و فروش چاههای کشاورزی مجاز دارای پروانه بهره برداری و سهام آن‌ها که به پایاب مربوط و کشاورزی که تاپایان سال ۱۳۹۲ تبادل و تنظیم شده باشند درجهت خدمات رسانی مربوطه صرفا نزد وزارت خانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و نفت اسناد رسمی تلقی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز