خبرگزاری کار ایران

ظریف در مجلس:

دولت در مذاکرات هدف سیاسی را دنبال نمی‌کند / مردم با پذیرش اعتدال زمینه مذاکره را فراهم کردند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۶۹۶

استفاده از منافع ملی در جهت منافع جناحی، گناه نابخشودنی است / امروز ایران در منطقه عامل ثبات است و دولتمردان امریکایی نیز به آن اذعان دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: من به مردم ایران اطمینان می‌دهم که دولت به هیچ وجه در سیاست خارجی هدف سیاسی را دنبال نکرده و نخواهد کرد زیرا اعتقاد داریم از هر جایی که سیاست خارجی، جناحی شود آنجا نقطه بدون بازگشت شکست آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال کریمی قدوسی با تبریک هفته وحدت و ولایت پیامبر(ص) گفت: قدرت ایران از عوامل متعددی نشات می‌گیرد که یکی از اساسی‌ترین و مهمترین این عوامل، فرهنگ، استقلال و مقاومت ملی ایران است که در گفتمان انقلاب اسلامی و بیانات مقام معظم رهبری بر ‌آن تاکید شده است. قدرتی که تمام ابزارها و حربه‌ها علیه این ملت دلاور را ناکارآمد ساخته است.

وی ادامه داد: شهدای جنگ تحمیلی و شهدای انقلاب اسلامی نماد بارزی از این قدرت هستند که جا دارد به روح آنها درود بفرستیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در شرایط فعلی انتقالی جهانی که منافع قدرت و نفوذ متعدد شده‌اند برخورداری جمهوری اسلامی ایران از این منابع قدرت(قدرت فرهنگی و مقاومت) بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: عجیب نیست که در این شرایط بدخواهان انقلاب و اسلام از قدرت خود برای اعمال نفوذ و ناکارآمدی قدرت ایران استفاده کنند. آخرین ترفند آنها، تهدیدانگاری و تهدیدنمایی از برنامه هسته‌ای ایران بود. اولین هدف ترسیم چهره ناامن و خطرناک از ایران است که صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد و هدف دوم آنان نیز تضعیف توان اقتصادی، ‌ دفاعی و صنعتی کشور و تحمیل فشار بر مردم خوب ایران از طریق تحریم‌های ظالمانه و نامشروع شورای امنیت، دوجانبه و چندجانبه بود.

ظریف با اشاره به انتخابات سال ۹۲ خاطرنشان کرد: مردم ایران با مشارکت گسترده و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و پشتیانی از رویکرد اعتدال و امید زمینه ورد قدرتمند جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات هسته‌ای را فراهم کردند که این مذاکرات از یکسو، قصد داشت چهره تعامل‌گونه انقلاب اسلامی را نشان دهد و از سوی دیگر از گسترش تحریم‌ها جلوگیری و ساختمان آنها را متزلزل کند و با این ابتکار سیاسی آنها که در کوره ایران هراسی می‌دمیدند و با هدف مهار ایران، افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی را تقویت می‌کردند اکنون در دام چاله کوررنگی استراتژیک خود گرفتار شدند و ایران امروز به اقرار دوست و دشمن نه مشکل منطقه‌ای بلکه عامل ثبات و امنیت در منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه امروز ایران در منطقه عامل ثبات است و دولتمردان امریکایی نیز به آن اذعان دارند، ابراز داشت: با توجه به توافق ژنو که سعی شده در آن نقش کوچکی را در امنیت کشور ایفا کنیم که این جزو وظایف قانون دستگاه دیپلماسی است.

وزیر امور خارجه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با سفرا عنوان کرد: ایشان تاکید کردند مذاکره و دیپلماسی می‌تواند بسیار پراهمیت باشد و نتایجی را به دست آورد که حتی از یک جمع حاصل نمی‌شود. من به مردم ایران اطمینان می‌دهم که دولت به هیچ وجه در سیاست خارجی هدف سیاسی را دنبال نکرده و نخواهد کرد زیرا اعتقاد داریم از هر جایی که سیاست خارجی، جناحی شود آنجا نقطه بدون بازگشت شکست آن است.

ظریف افزود: من تاکید می‌کنم استفاده از منافع ملی در جهت منافع جناحی، گناه نابخشودنی است و ما در تمام مذاکرات و حرکات خود از منافع همه ملت ایران دفاع می‌کنیم و آنها را مد نظر داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز