خبرگزاری کار ایران

جلالی در دیدار با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار:

عدم وابستگی به نفت نخستین گام اقتصاد مقاومتی است / بورس در سال جاری رضایت‌بخش نبود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۶۳

نوسانات پرتلاطم قیمت نفت در بازارهای جهانی، تغییرات نرخ سود بانکی و تصمیمات غیرکار‌شناسی در قبال برخی صنایع و بخش‌های تولیدی باعثروگردانی سرمایه‌گذاران از بورس شده است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی، یادآور شد: نخستین پله رسیدن به اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و افق‌های سند چشم‌انداز، توجه به درآمدهای غیرنفتی و کاهش وابستگی به نفت است.

به گزارش ایلنا، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با کاظم جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

کاظم جلالی در این نشست با اشاره به وضعیت فعلی بازار بورس، گفت: بازار بورس در سال جاری آنچنان که باید رضایت‌بخش نبوده است و نوسانات بسیاری در این بازار در ۹ ماه گذشته مشاهده است.

وی بازار بورس را از ابزارهای مناسب و کارآمد در جمع‌آوری نقدینگی‌های سرگردان و انتقال آن به بخش تولید دانست و تصریح کرد: با اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات اصولی می‌توان زمینه‌های مشوق جهت جذب سرمایه‌ها در بورس را فراهم آورد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: حباب‌های ناگهانی ایجاد شده در بازارهایی همچون سکه و ارز باعثشده است تا حجم نقدینگی موثر در بورس به سمت بازارهای هیجانی انتقال پیدا کند که این برای اقتصاد کشور مضر خواهد بود.

وی افزود: نوسانات پرتلاطم قیمت نفت در بازارهای جهانی، تغییرات نرخ سود بانکی و تصمیمات غیرکار‌شناسی در قبال برخی صنایع و بخش‌های تولیدی باعثروگردانی سرمایه‌گذاران از بورس شده است که باید با تقویت اقتصاد غیرنفتی و ایجاد ثبات در تصمیم‌گیری، از فرار نقدینگی‌های مورد نیاز بخش تولید جلوگیری نمود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی، یادآور شد: نخستین پله رسیدن به اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و افق‌های سند چشم‌انداز، توجه به درآمدهای غیرنفتی و کاهش وابستگی به نفت است که در تقویت این عامل باید به بخش خصوصی و حضور آن در اقتصاد کشور به طور جدی و عمل‌گرا توجه شود.

محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت بازار سهام گزارشی از عمکلرد فعلی این سازمان ارائه نمود.

وی رونق بازار بورس را نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه دانست و تاکید کرد: جهت جذب سرمایه‌ها در بورس و ایجاد مشوق، باید دغدغه‌های سرمایه‌گذاران از بی‌ثباتی بازار و تصمیم‌گیری‌های شتاب‌زده رفع شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان با تاکید بر تلاش در جهت رونق بورس، بر لزوم همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس جهت ارتقای همکاری‌های کار‌شناسی تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز