خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

رقم ۱میلیارد برای هر استیضاح غیرواقعی است / تاثیر مذاکرات در افزایش قیمت نفت

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۸۱۶

رفع تحریم‌ها یعنی سهم ما برای افزایش فروش محقق بشود. ما با یک مازاد درآمدی بیش از این پیش‌بینی مواجه خواهیم بود که باید دولت متممی را برای وظایف یا برنامه‌ریزی‌های جدید در دستور کار قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تاکید کرد: پایان مذاکرات به طور مستقیم نمی‌تواند بر افزایش قیمت نفت تاثیر بگذارد اما حتما در رفع تحریم‌ها اثر گذار است.

اسماعیل جلیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ درباره تاثیر پایان مذاکرات بر افزایش قیمت نفت٬ گفت: نمی‌توانم بگویم که پایان مذاکرات بر روی افزایش قیمت نفت اثر مستقیمی دارد مگر اینکه منجر به رفع تحریم‌ها شود.

نماینده مردم مسجد سلیمان ادامه داد: رفع تحریم‌ها یعنی سهم ما در انظار بین‌المللی برای افزایش فروش محقق بشود. ما با یک مازاد درآمدی بیش از این پیش‌بینی مواجه خواهیم بود که بایستی دولت متممی را برای وظایف یا برنامه‌ریزی‌های جدید در دستور کار قرار دهد.

وی در باره بودجه سال ۹۴ که دولت در آن سعی کرده کمترین اتکا را بر درآمدهای نفتی داشته باشد افزود: این رویکردی که دولت در بودجه سال آینده انتخاب کرده٬ رویکرد خوبی است و ما باید از کاهش وابستگی بودجه عمومی به واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای‌مان مانند نفت، ‌گاز و میعانات گازی استقبال کنیم.

نائب رئیس کمیسیون تولید ملی و قانون اجرای سیاستهای اصل۴۴ خاطر نشان کرد: البته این را هم می‌دانیم که این روند را باید تا پایان برنامه پنجم به صفر می‌رساندیم هر چند که این روند کند بوده اما نهایتا ما باید از آن استقبال کنیم زیرا دولت با طرح این کاهش وابستگی در اجرای بند ۱۸ سیاستهای اقتصاد مقاومتی رویکرد مناسبی دارد.

اسماعیل جلیلی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا؛ مبنی بر اینکه آیا در جدول بودجه سال آتی ردیفی برای استیضاح وزرا تا سقف سه میلیارد تومان در نظر گرفته شده است٬ اظهار داشت: این موضوع امکان ندارد برای استیضاح هیچ‌وقت چنین رقمی نداریم اما ممکن است برای تحقیق و تفحص مبلغی در نظر گرفته بشود زیرا برای تحقیق و تفحص باید ساختاری تعریف شود و عده‌ای بیایند و اطلاعات جمع آوری کنند و در خدمت مجلس قرار دهند تا مجلس بررسی و اظهار نظر کند بنابراین طبیعتا ممکن است بودجه‌ای در نظر گرفته شود اما اینکه برای استیضاح ردیفی جدا و بودجه‌ای جدا باشد اصلا اینطور نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز