خبرگزاری کار ایران

انتقاد‌های قاضی‌پور در نطق میان‌دستور:

کارگران با حقوق ۷۰۰ هزار تومان چگونه می‌توانند زندگی کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۶۵۳

جناب آقای رئیس‌جمهور، افزایش قیمت نان به ضرر مردم فقیر جامعه است. آیا تدابیر شما تحت فشار گذاشتن خانواده‌های بی‌بضاعت است، زیرا خانواده‌های ثروتمند که از نان استفاده نمی‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: کارگران با حقوق ۷۰۰ هزار تومان چگونه می‌توانند زندگی کنند و متاسفانه در لایحه بودجه ۹۴ به جای صرفه‌جویی شاهد افزایش بی‌رویه هزینه‌ها در دستگاه‌های اجرایی هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ نماینده مردم ارومیه در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه هیات‌های مذهبی پشتیبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند٬ گفت: متاسفنه اول دی ماه شاهد این بودیم بین نماز ظهر و عصر به امامت امام جمعه مشهد آیت‌آلله علم‌الهدی شخصی که نماز را به موقع اقامه نکرده بود٬ پشت تریبون رفته و با انتقاد از عزاداران از نیروی انتظامی خواست تا پس از ساعت ۱۰ شب از عزاداری جلوگیری کند. امام بارها در مورد آذربایجان تاکید داشتند که این شهر همیشه پشتیبان اسلام بوده و خواهد بود.

نادر قاضی پور با مورد خطاب قرار دادن ادامه داد رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: جناب آقای میرزاده، چرا بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی دانشگاه آزاد را احداثنمی‌کنید؟ و جناب آقای رئیس جمهور، منطقه آزاد یا ویژه اقتصادی ارومیه ۳ را شاید نگه داشته‌اید که در سفر استانی به ارومیه به تصویب برسانید که هر چه سریع‌تر این اتفاق باید رخ دهد.

وی همچنین با اشاره به وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آقای نعمت‌زاده دخانیات کشور را دریابید و از معرفی افراد حکم‌خورده قضایی پرهیز کنید. قحطی رجال نیست. آقای فانی وزارت آموزش و پرورش را به فنا ندهید، زیرا علاوه بر آموزش به پرورش هم باید توجه شود و شما هر چه سریعتر باید شرکتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها را تعیین تکلیف کنید و کسری اعتبار سال ۹۳ را از دولت بخواهید تا حقوق معلمان به موقع پرداخت شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: جناب آقای قاضی‌زاده هاشمی، چرا فقط درمان را مدنظر دارید؟ بهداشت در طرح سلامت کجاست؟ آیا کارمندان انتقال خون و پزشکی قانونی از سفره باز شده توسط مجلس برای شما برخوردار نخواهند شد؟ جناب آقای وزیر بهداشت، دریافتی چند صد نفر از پزشکان متخصص شما بیش از ۲۰ میلیارد تومان است، آیا این موضوع باعثایجاد فاصله طبقاتی نمی‌شود؟

وی تاکید کرد: بیماران روستایی و تامین اجتماعی در کجای این طرح قرار دارند؟ چرا یک طرفه به نفع متخصصان کار می‌کنید؟ و چرا اعتبارات بیمارستان آذربایجان غریب در بودجه ۹۴ صفر شده است و این درحالی است که مردم به دلیل کمبود تخت بر روی زمین بستری می‌شوند.

قاضی‌پور ادامه داد: جناب آقای آخوندی، چرا به راه‌آهن ارومیه - مراغه برای سال آینده تنها ۹۰ میلیارد اختصاص داده‌اید؟ مردم ارومیه چه زمانی صدای سوت قطار را می‌شنوند؟ جناب آقای رئیس‌جمهور، افزایش قیمت نان به ضرر مردم فقیر جامعه است. آیا تدابیر شما تحت فشار گذاشتن خانواده‌های بی‌بضاعت است، زیرا خانواده‌های ثروتمند که از نان استفاده نمی‌کنند. البته باید تاکید کرد که لایحه بودجه ۹۴ باید براساس اقتصاد مقاومتی نوشته می‌شد و تولید داخل باید سرلوحه قرار می‌گرفت اما متاسفانه آقای جهانگیری اعتبار دفتر خود را از ۲ میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان افزایش داده است و حقوق کارمندان ۱۴ درصد افزایش می‌یابد، آیا تورم ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است؟ ‌ که البته اینطور نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کارگران با حقوق ۷۰۰ هزار تومان چگونه می‌توانند زندگی کنند و متاسفانه در لایحه بودجه ۹۴ به جای صرفه‌جویی شاهد افزایش بی‌رویه هزینه‌ها در دستگاه‌های اجرایی هستیم. جناب آقای رئیس‌جمهور شعار بس است و بهتر است که به عمل نیز فکر کنید و دریاچه ارومیه و تالاب‌ها را احیا کنید. همچنین از هیات رئیسه مجلس می‌خواهم که استیضاح یکی از وزرا را که به شما تقدیم شده است، اعلام وصول کنید، ‌ چرا که عدم این موضوع ظلم به استان آذربایجان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز