خبرگزاری کار ایران

تابش در تذکر آیین‌نامه‌ای:

چرا نامه محرمانه دیوان محاسبات دست به دست می‌چرخد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۶۲۲

روال در دستور کار قرار گرفتن قانونی نبوده است و همچنین برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی نبوده بلکه از بانک مرکزی برداشت شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از رفتار دوتن از نمایندگان مجلس از هیات رییسه خواهش کرد تا نامه محرمانه دیوان محاسبت و موارد این‌چنینی را بررسی کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه گزارش برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی بدون تصویب در کمیسیون در دستور کارصحن علنی قرار گرفته است٬ گفت: چرا نامه محرمانه دیوان محاسبات دست در دست می‌چرخد٬ بنده خواهشمندم هیأت رئیسه مجلس این موضوع را در دستور بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ محمدرضا تابش در تذکر آیین‌نامه‌ای خطاب به هیأت رئیسه مجلس٬ با بیان اینکه تذکرات رسایی و توکلی درمورد برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی با نوع ادبیاتی که از آن ایراد می‌گیرند فرقی ندارد٬ گفت: برداشت ۴.۱ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی نبوده بلکه از بانک مرکزی برداشت شده است و در نهایت روال در دستور کار قرار گرفتن قانونی نبوده است.

وی ادامه داد: براساس بند ۳ ماده ۲۲۱ آیین نامه داخلی نحوه چگونگی تهیه گزارش های دیوان محاسبات در جهت اجرای وظایف نظارتی مجلس و نمایندگان را مشخص می کند که در تبصره ۲ ذیل ماده کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات موظف است تمامی گزارش های واصله از دیوان محاسبات را بررسی و نتیجه آن را به اطلاع نمایندگان برساند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه اینکه چرا نامه محرمانه دیوان محاسبات اکنون دست به دست می چرخد افزود: خواهشمند هستم تا به این موضوع خاص رسیدگی و بررسی کنید و هیأت رئیسه محترم به موارد آیین نامه آتی توجه و تذکر را بر سایر مباحثمقدم بداند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: با بیان اینکه حق مجلس در رسیدگی و نظارت محترم است گفت: موضوع اول اینکه گزارش دیوان محاسبات فقط در کمیسیون برنامه، بودجه مطرح شد و مقرر شد که سخنگوی دولت و رئیس کل بانک مرکزی با حضور در کمیسیون توضیحاتی را در این باره ارائه کنند. حال این سوال مطرح است که چطور موضوع مذکور بدون بررسی به عنوان دستور کار در صحن آمده است؟

تابش افزود: موضوع دیگر که مطرح می‌کنم٬ این است که چطور نامه محرمانه دیوان محاسبات اکنون دست به دست می‌چرخد؟

رییس مجلس در پاسخ به تذکر تابش گفت: موضوعاتی مانند دقیق نبودن بررسی های دیوان محاسبات باید در فضای دیگراعلام شود زیرا مرجع رسمی اینگونه مباحثدیوان محاسبات است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز