خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی خطاب به وزیر کار: / ۲ /

گروه‌های سیاسی با عنوان کارگری در وزارت‌ کار فعالیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۴۴۸

با توجه به وظیفه نظارتی که بر عهده نمایندگان است و همچنین با توجه به اینکه بنده از توضیحات آقای ربیعی بنده قانع نشدم، از نمایندگان درخواست می‌کنم تا به توضیحات وزیر کار رای منفی بدهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به وظیفه نظارتی که بر عهده نمایندگان است و همچنین با توجه به اینکه بنده از توضیحات آقای ربیعی بنده قانع نشدم، از نمایندگان درخواست می‌کنم تا به توضیحات وزیر کار رای منفی بدهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در فرصت دوم نطق طرح سوال خود با اشاره به صحبت‌های وزیر کار مبنی بر درخواست نمایندگان در تغییرات مدیریتی وزارتخانه کار گفت: چه نماینده‌ای عزت خود را زیر پا می‌گذارد، تا یک نفر در وزارت‌خانه منصوب شود. من از شما پرسیدم که ارتباط بستگان شما(م. د) با شرکت نفتی پاسارگاد چیست؟ من از شما جواب این سوالات را خواستم؛ چنین افرادی در وزارت‌خانه لانه کرده‌اند. وزارت کار یک وزارت‌خانه بزرگ اقتصادی است که اگر بخواهد سیاسی ادراه شود، مردم متضرر اصلی آن هستند.

وی ادامه داد: من از شما اسامی اعضای هیات مدیره تعاونی سهام عدالت را خواستم و طی نامه‌ای درخواست خود را به شما اعلام کردم، اما شما پاسخی نسبت به آن نداده و من به ناچار مجبور شدم نامه‌ای به پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بنویسم. چرا از اعلام این اطلاعات نگران هستید؟ بحثما یک بحثاقتصادی است که اگر بازدهی نداشته باشد، خسارت زیادی به بار می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه شما به عنوان وزیر کار باید از شرکت‌های تابع وزارت‌خانه مانند شستا درباره عملکردشان سوال کنید، گفت: افراد غیرمتخصصی چون(الف. م) در صندوق بازنشستگی کشور فعالیت می‌کنند که از مسئولان وزارت اطلاعات سابق هستند. شما گفتید که می‌خواهید شفاف عمل کنید، اما آیا شفافیت این است که وزارت‌خانه در اختیار وزارت اطلاعات سابق قرار گیرد و اعضای هیات مدیره آن را چنین افراد غیر متخصصی تشکیل دهند. شما باید پاسخ دهید که چرا افراد غیرمتخصصی چون(م. س) عضو شورای شهر، ریاست یک هیات مدیره را بر عهده می‌گیرد.

به گفته پورابراهیمی یکی از مشکلات اصلی کشور این است که مدیران توسط ارتباطات خانوادگی و هم حزبی‌ها منصوب می‌شوند که این دو شاخصه در وزارت کار نیز دیده می‌شود.

پور ابراهیمی خطاب به ربیعی اعلام کرد: شما پول هتل و غذای خانواده خود را می‌دهید که نمایندگان هم چنین کاری می‌کنند آقای ربیعی ما نیازمند تصمیماتی هستیم که باعثافزایش کارآیی باشد. متاسفانه گروه‌های سیاسی تحت عنوان کارگری امروز در وزارت‌خانه شما فعالیت می‌کنند، در حالیکه دغدغه اصلی ما این است که نمایندگان واقعی کارگران و نه احزاب سیاسی از حقوق کارگران دفاع کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لیستی ۱۵ صفحه ای تاکید کرد: این لیست ۱۵ را صفحه‌ای در کمیسیون به شخص وزیر ارائه کردم که گفتن آن در صحن علنی مناسب نیست در آن جلسه آقای وزیر پاسخ‌هایی داشتند که تکرار آن در صحن مناسب این جایگاه نیست.

پور ابراهیمی با تاکید بر اینکه بنده نیز چون آقای ربیعی موافق تهیه گزارش از وزارت‌خانه هستم تصریح کرد: با توجه به وظیفه نظارتی که بر عهده نمایندگان است و همچنین با توجه به اینکه بنده از توضیحات آقای ربیعی بنده قانع نشدم، از نمایندگان درخواست می‌کنم تا به توضیحات وزیر کار رای منفی بدهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز