خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به جیبوتی؛

زمینه‌های تفاهم در کلیت مذاکرات وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۹۹۱

در شرایط فعلی مجال خوبی برای تفاهم وجود دارد به شرط این که نگاه‌های عادلانه و عاقلانه ای وجود داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به جیبوتی در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران افزود: تا آنجایی که به من اطلاع دادند طرفین مذاکرات جدی داشته‌اند و اگر چارچوب‌هایی را که تاکنون وضع شده‌، مرور کنیم زمینه‌هایی برای تفاهم در کلیت وجود دارد.

دکتر علی لاریجانی عصر امروز جمعه ۳۰ آبان‌ماه در حاشیه سفر به کشور جیبوتی، در جمع خبرنگاران گفت: سفر کوتاهی به جیبوتی کشور دوست که در نزدیکی شاخ آفریقا قرار دارد، خواهیم داشت و قرار است با این کشور رایزنی‌هایی درخصوص مسائل منطقه‌ای داشته باشیم.

دکتر لاریجانی ادامه داد: روابط پارلمانی ما با کشور جیبوتی بسیار خوب است و رئیس مجلس این کشور به ایران آمده و قطعا از این جهت یکی از اهداف ما گسترش روابط پارلمانی با این کشور است.

رئیس مجلس همچنین به دیدارش با برخی از روسای پارلمان‌های کشورهای آفریقایی در این کشور اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با روسای پارلمان‌های کشورهای آفریقایی زمینه همکاری دوجانبه را فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص دور نهایی مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: در زمینه مسائل کلی امکان تفاهم وجود دارد و تا جایی که به ما اطلاع دادند، مذاکرات جدی بوده و در شرایط فعلی مجال خوبی برای تفاهم وجود دارد، به شرط اینکه نگاه‌های عادلانه و عاقلانه وجود داشته باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرفین اگر در چارچوب کلی زمینه‌های را مرور کنند، جای رسیدن به تفاهم وجود دارد البته در برخی زمینه‌ها اختلاف‌نظرها حل شده و برخی اختلافات برای حل شدن نیاز به زمان دارد.

لازم به ذکر است که دکتر لاریجانی در حاشیه سفر خود به جیبوتی در مراسم افتتاح ساختمان جدید پارلمان این کشور که با همکاری مهندسان ایرانی احداثشده است، شرکت خواهد کرد.

همچنین حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، مهدی کیایی مدیر کل فرهنگی و مدیر روابط عمومی قوه مقننه و چند تن از نمایندگان مجلس، رئیس مجلس را در فرودگاه مهرآباد بدرقه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز