خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار با سفیر جدید ترکیه در تهران:

رژیم صهیونیستی از اقدامات داعش در تخریب چهره اسلام خرسند است

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۵۲۰

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند گسترش همکاری‌های ۲ کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از اقدامات داعش در تخریب چهره اسلام خرسند است، گفت: مسئولان ۲ کشور ایران و ترکیه باید برای حل بحران سوریه و عراق چاره‌جویی کنند.

به ‌گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز چهارشنبه با رضا حاکان تکین سفیر جدید ترکیه در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات گرم و صمیمانه مقامات ۲ کشور، بر ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت‌های سیاسی و پارلمانی ایران و ترکیه به منظور گسترش همکاری‌های دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد و افزود: تحرک پارلمان‌های ۲ کشور و کمک به دولت برای برداشتن گام‌های بیشتر در توسعه و گسترش مناسبات در همه زمینه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بر این اساس با دعوت از همتای خود در پارلمان ترکیه برای سفر به ایران گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند گسترش همکاری‌های ۲ کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه، گفت: رژیم صهیونیستی از اقدامات گروهک تروریستی داعش در کشتار مردم بیگناه و ارائه چهره غیر واقعی و خشن از اسلام خرسند است.

بروجردی در پایان این دیدار خواستار چاره‌جویی مسئولان ۲ کشور برای حل بحران سوریه و عراق شد.

رضا حاکان تکین سفیر جدید ترکیه در تهران نیز در همین دیدار روابط ایران و ترکیه را خوب و رو به رشد خواند و افزود: مجالس ایران و ترکیه می‌توانند در بسط و توسعه مناسبات دو کشور نقش موثری ایفا کنند.

وی با اشاره به تحولات منطقه خواستار هم فکری و رایزنی مسئولان دو کشور برای کمک به حل معضلات از جمله تروریسم شد.

سفیر جدید ترکیه در تهران در پایان این دیدار نسبت به توسعه مناسبات دو کشور ابراز امیدواری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز