خبرگزاری کار ایران

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

توقع بیشتری از روسیه و چین در مذاکرات هسته‌ای داریم

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۵۶

با توجه به تحولات اخیر منطقه روس‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که باید همگرایی بیشتری با ایران داشته باشند و بر همین اساس برنامه‌های خود را همراستا با جمهوری اسلامی ایران تنظیم می‌کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشره به روند جاری مذاکرات هسته‌یی و عملکرد روسیه و چین در این مذاکرات، گفت: از آنجایی که ۲ رای از مجموع آرا و نظرات را روسیه و چین به خود اختصاص می‌دهند، طبعا این دو کشور تاثیر بسزایی در آینده مذاکرات خواهند داشت. پس بدیهی است ما توقع همکاری بیشتری از این دو کشور داشته باشیم.

رمضان‌علی سبحانی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به روند جاری مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه ۱ + ۵، نقش چین و روسیه را به عنوان کشورهای نزدیک به ایران در آینده مذاکرات جدی دانست و گفت: از آنجایی که ۲ رای از مجموع آرا و نظرات را روسیه و چین به خود اختصاص می‌دهند، طبعا تاثیر بسزایی در آینده مذاکرات خواهند داشت. پس بدیهی است که ما توقع همکاری بیشتری از این دو کشور داشته باشیم.

وی افزود: البته با توجه به تحولات اخیر منطقه روس‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که همگرایی بیشتری با ایران داشته باشند و بر همین اساس برنامه‌های خود را هم‌راستا با جمهوری اسلامی ایران تنظیم می‌کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با اشاره به سفر اخیر هیات پارلمانی ایران به مسکو، افزود: در این سفر نیز ما با طرف روسی درباره مذاکرات به بحثو تبادل نظر پرداخته و به آنان اعلام داشتیم تا همکاری بیشتری با ایران در خصوص مذاکرات هسته‌یی و رفع تحریم‌ها صورت بگیرد.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا روسیه در جریان مذاکرات محافظه کارانه رفتار نکرده است، گفت: البته روسیه تا حدودی از حقوق هسته‌ای ایران حمایت ودفاع داشته است و در این سفر اخیر نیز مجددا بر این حمایت‌ها تاکید داشتند.

وی در پاسخ به این سوال که سرانجام موشک‌های اس۳۰۰ به کجا رسید؟ اظهار کرد: این مساله مباحثو مذاکرات تخصصی و فنی را می‌طلبد که فکر می‌کنم در آیندهٔ نه چندان دور نتیجه آن نیز مشخص شود.

سبحانی فر همچنین در پاسخ به مواضع ایران درباره تحولات اخیر اوکراین و اختلاف نظر روسیه با اتحادیه اروپا در رابطه با این مساله، اذعان داشت: روسیه درباره اوکراین معتقد است که ایالات متحده عامل بی‌ثباتی منطقه است و اجازه نمی‌دهد تا مشکلات منطقه از طریق دموکراسی برطرف شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز اعتقاد بر این دارد که دخالت‌های ایالات متحده در تحولات اوکراین بی‌تاثیر نیست. اساسا سیاست و هدف ایالات متحده در هر منطقه‌ای ایجاد بحران است. توصیه ما به تمامی کشور‌ها این است که دخالتی در امور داخلی هیچ کشوری نداشته باشند و اجازه دهند تا خود مردم درباره این مشکلات تصمیم گیری‌کنند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه همچنین درباره مواضع روسیه نسبت تحرکات داعش، افزود: روسیه بر این نظر است که ایالات متحده به دنبال ایجاد یک غده سرطانی دیگر مانند اسرائیل در منطقه است. به هر ترتیب ایران و روسیه متفق القول هر گونه تحرکت تندروانه و تروریستی را محکوم می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز