خبرگزاری کار ایران

نماینده احضار شده به قوه قضاییه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بازهم در مورد پرونده «ب. ز» اطلاع رسانی می‌کنم / از روند پرونده نگرانیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۳۳

ما فعلا در شرایطی هستیم که مردم برای یک وام دو میلیون تومانی ماه‌ها در صف هستند اما میلیارد‌ها پول در حال حاضر بلاتکلیف هستند / دادستانی بنده را به علت اطلاع رسانی در مورد پرونده میلیارد معروف «ب. ز» احضار کرده بود و معتقد بودند که این پرونده نباید رسانه‌ای شود. اما به نظر من این احضار قانونی نبوده است و از همین رو اصلا به دادستانی نرفتم.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه هنوز هم بنای اطلاع رسانی در مورد پرونده «ب. ز» را دارد می‌گوید که از روند این پرونده نگران است.
امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با احضار اخیرش از سوی دادستانی در مورد پرونده «ب. ز» گفت: درست است که من از سوی قوه قضاییه در مورد این پرونده احضار شده‌ام اما از نظر خودم من بر اساس اصل ۸۶ قانون اساسی به وظایف خود عمل کرده‌ام و از همین لحاظ احضاری که صورت گرفته بود از نظر من توجیهی نداشت. به هر حال دو قوه از یکدیگر مجزا هستند و هر کدام بر اساس وظایف خود حرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: دادستانی بنده را به علت اطلاع رسانی در مورد پرونده میلیارد معروف «ب. ز» احضار کرده بود و معتقد بودند که این پرونده نباید رسانه‌ای شود. اما به نظر من این احضار قانونی نبوده است و از همین رو اصلا به دادستانی نرفتم. ما بار‌ها در مورد این پرونده از مسئولان قوه قضاییه دعوت کردیم تا در کمیسیون حاضر شوند و از روند پرونده ما را مطلع کنند اما آنان ترجیح دادند که در کمیسیون حاضر نشوند و مقاومت کنند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: ما بر اساس وظایف نمایندگی خود در مورد این پرونده اطلاع رسانی کردیم چراکه معتقدیم این پرونده فساد اقتصادی آنقدر حجمش زیاد شده است که نیازی به بزرگنمایی که قوه قضاییه از آن صحبت می‌کند نیست.
سلطانی در ادامه یادآور شد: ما فعلا در شرایطی هستیم که مردم برای یک وام دو میلیون تومانی ماه‌ها در صف هستند اما میلیارد‌ها پول در حال حاضر بلاتکلیف هستند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه از پنهان کاری چیزی عاید مردم نمی‌شود خاطرنشان کرد: اگر روند پرونده عادی باشد ما هم انتقادی نداریم اما مشکل اینجاست که وضعیت این پرونده برای ما مبهم است و از آنجایی که در جریان بسیاری از مسائل قرار نمی‌گیریم کمی در مورد آن نگران هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز