خبرگزاری کار ایران

فولادگر در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تطبیق اساسنامه مانع برگزاری انتخابات اتاق تعاون نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۶۷۹

از ما به عنوان کمیسیون نظارتی نظر مشورتی خواسته شد که ما نیز در نظر مشورتی خود اعلام کردیم که انتخابات باید سر موقع خود برگزار شود.

رییس کمیسیون نظارت و پیگیری اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: ما طی یک نظر مشورتی به اتاق تعاون اعلام کردیم که تطبیق اساسنامه با قانو ن اساسی مانع برگزاری انتخابات هیات مدیره این اتاق نمی‌شود.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با به تعویق افتادن انتخابات هیات مدیره اتاق تعاون گفت: پیش از تعطیلات مجلس بحثبر سر این بود که تعاونی‌ها و شرکت‌ها باید اساسنامه خود را با قانون جدید وفق بدهند و برای این کار نیاز به فرصت است.

نماینده اصفهان ادامه داد: در همین راستا از ما به عنوان کمیسیون نظارتی نظر مشورتی خواسته شد که ما نیز در نظر مشورتی خود اعلام کردیم که انتخابات باید سر موقع خود برگزار شود.

این نماینده مجلس افزود: چراکه ممکن است تطبیق اساسنامه اتحادیه‌ها طول بکشد و اعتقاد ما این بود که انتخابات اتاق تعاون باید سر موقع یعنی اول آبان ماه برگزار شود. قانون در این مورد صراحت دارد که مدت دوره هیات مدیره اتاق تعاون سه سال است. البته ما برای تطبیق اساسنامه‌ها با قانون جدید سه ماه فرصت داده بودیم اما ظاهرا از آنجایی که تعداد اتحادیه‌ها زیاد هستند این فرآیند طول کشیده است و شاید مدت‌ها هم طول بکشد.

فولادگر خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که اگر اساسنامه‌ها با قانون جدید وفق داده نشود مانعی برای برگزاری انتخابات نیست. به هر حال چندین هزار شرکت و اتحادیه وجود دارد که تا بیایند اساسنامه را وفق دهند طولانی می‌شود اما باید انتخابات سر موقع خود برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز