خبرگزاری کار ایران

در سوال کریمی قدوسی از وزیر اطلاعات مطرح شد:

به ملاقات فتنه‌گران رفتن در شان وزیر اطلاعات نیست

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۸۸

جناب آقای علوی در دولت یازدهم جای اهل حق و باطل عوض شده، برعلیه جریان اهل حق گزارش نویسی و به نفع جریان فتنه مدیحه سرایی می‌شود، اهل فتنه در مصادر حکومتی به کار گرفته می‌شوند / چرا وزرای شما به دیدار کسانی می‌روند که امروز ممنوع الخروج، ممنوع الدعوت در مراسم تحلیف، ‌تنفیذ و…هستند / بنابر مجموعه تحلیل‌ها و اخبار و اطلاعات نقش بازیگر بزرگ در فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم متعلق به هاشمی رفسنجانی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز کشور ما در حالیکه دور تا دور آن را آتش فتنه فرا گرفته است همچون حضرت ابراهیم در آتش در امنیت به سر می‌برد که این امنیت مرهون الطاف الهی و خدمات سربازان گمنام و نظام دفاعی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان طرح سوال از وزیر اطلاعات گفت: متلاشی کردن جریان نفاق، احزاب نفاق مثل حزب توده، کومله و دموکرات، شبکه‌های جاسوسی نظام سلطه، شبکه های ترور و تروریست ها از جمله شبکه ترور رژیم صهیونیستی در شهادت دانشمندان هسته‌ای، شبکه فتنه بزرگ، فتنه اکبر و فتنه ۸۸ و مهار بحران‌های تحمیلی توسط دشمنان، شبکه‌های بزرگ قاچاق ارز و کالا، دستگیری غرور آفرین تروریست بزرگ جندالله شیطان در آسمان و اشراف بر همه سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در منطقه نمونه‌هایی از خدمات وزرات اطلاعات در سی سال گذشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: امروز کشور ما در حالیکه دور تا دور آن را آتش فتنه فرا گرفته است همچون حضرت ابراهیم در آتش در امنیت به سر می‌برد که این امنیت مرهون الطاف الهی و خدمات سربازان گمنام و نظام دفاعی کشور است. در دوران فتنه و اصلاحات هجوم ناجوانمردانه به وزارت اطلاعات و طراحی توطئه‌های شوم قتل‌های زنجیره‌ای برای شکستن این چتر امنیتی صورت گرفت.

کریمی قدوسی گفت: امروز سوال نمایندگان در همین راستا و برای حفظ دستاوردهای وزارت سرنوشت ساز اطلاعات در مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی می شود.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در برنامه‌ها و نشست‌های مختلف، ادامه داد: بنا به گفته ایشان دشمن از ۱۵ سال پیش برای فتنه ۸۸ برنامه‌ریزی کرده بود، فرمودند افرادی که رای اکثریت نظام و مردم را قبول ندارند صلاحیت حضور در چارچوب نظام اسلامی را از دست داده‌اند، همچنین مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت که وزیر اطلاعات هم حضور داشتند فرمودند باید خطوط قرمز و فواصل رعایت شود، مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و خطوط قرمز است. مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رای اعتماد خود بر آن تاکید کردند همچنان بر آن پایبند باشند.

کریمی قدوسی ادامه داد: جناب آقای علوی در دولت یازدهم جای اهل حق و باطل عوض شده، برعلیه جریان اهل حق گزارش نویسی و به نفع جریان فتنه مدیحه سرایی می‌شود، اهل فتنه در مصادر حکومتی به کار گرفته می‌شوند، این علامت واضحی است که این فتنه قصد کودتای دیگری زیر پوشش شعار اعتدال را دارد.

وی افزود: احساس تاسف می‌کنم از برکناری وزیر انقلاب علوم که امروز مطرح شده است، مجلس هشتم و نهم با همه ظرفیت خود مقابل فتنه ایستاد، در مجلس هشتم نمایندگان کفن پوشیدند، آقای دکترلاریجانی هم به میدان آمد و برعلیه فتنه راهپیمایی کرد و شعار مرگ بر سران فتنه در همین مجلس بلند شد، مجلس نهم هم با همه ظرفیت مقابل فتنه ایستاد و به وزرایی که در فتنه سهیم و همراه بودند رای نداد. چرا با انتصاب گسترده عناصر فریب خورده و کودتاچی از فتنه عملا حمایت می‌کنید، آقای علوی شما با قبول شروطی در این جایگاه قرار گرفته اید، نمایندگان براساس آن شروط و قبول شما به شما رای اعتماد دادند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور و اکثر وزرای کابینه دولت همیشه می‌گویید رهبر و ولایت مورد حمایت است، مقام معظم رهبری می‌فرمایند از خطوط قرمز عبور نکنید چرا به این تاکیدات عمل نمی‌کنید؟

وی گفت: اکثر نمایندگان حاضر در مجلس فریادشان به خاطر انتصابات عناصر فتنه و حتی ضد انقلاب، استانداران و فرمانداران و بخشدارانی که در جریان فتنه فعال بودند، محکوم و زندانی شدند و حالا برگشته اند بلند است و نامه‌های متعددی در این باره به دست بنده رسیده است. چرا استانداران شما بعضا برای دست بوسی یکی از سران فتنه صف می‌کشند، چرا وزرای شما به دیدار کسانی می‌روند که امروز ممنوع الخروج، ممنوع الدعوت در مراسم تحلیف، ‌تنفیذ و…هستند.

وی افزود: در مورد عملکرد دو سال صدارت خود در وزارت اطلاعات در برخورد با جریان فتنه گزارش دهید اعلام کنید تا به حال با چند نفر برخورد کرده اید، ‌به چند نفر تذکر داده اید و مشخص کنید آیا برخورد با جریان فتنه و فتنه‌گران در دستور کار وزارت خانه قرار دارد؟ تا جایی که ما مطلعیم این ماموریت را شما کمرنگ کرده اید.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه وزارت اطلاعات دو وظیفه مهم را برعهده دارد که می‌تواند با انجام آنها جلوی فتنه و انتصابات قانونی را بگیرد گفت: وزارت اطلاعات براساس قانون و ارزش‌های اسلامی مقتدر است که در وهله اول مدیریت حراست وزارتخانه و ادارات را برعهده دارد که با استفاده از این جایگاه می‌تواند از انتصابات خلاف قانون جلوگیری کند. وظیفه دوم وزارت اطلاعات به تشکیلات داخلی این وزارتخانه و ادارات کل مربوطه بر می‌گردد که نگذارد افراد مرتبط با جریان فتنه منصوب شوند، وزارت اطلاعات راهکارهای بسیاری را در اختیار دارد، چرا از این ظرفیتها استفاده نمی‌کنید.

کریمی قدوسی خطاب به علوی گفت: در این دو سالی که شما در وزارت اطلاعات حضور دارید نه تنها با فتنه مقابله نکرده اید بلکه سربازان گمنامی را که به مقابله جدی با فتنه پرداخته اند را کنار گذاشتید، فقط در ستاد ۲ وزارتخانه مهم و سرنوشت ساز علوم و آموزش و پرورش موج گسترده ورود عناصر فتنه صورت گرفته است که لیست مربوط به آن موجود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: چرا در مقابل جریان فتنه نمی‌ایستید، چرا فریاد نمی زنید و از حق دفاع نمی‌کنید، دولت باید خودش از مجموعه دولت دفاع کند و بعد وظیفه دیگران است که از آن دفاع کنند.

وی ادامه داد: در حالی‌که میلی منفرد را دستگیر کرده‌اید با ادامه خدمت این فرد در وزارت علوم موافقت کرده‌اید، چرا با انتصاب مجدد نجفی به عنوان سرپرستی وزارت علوم مخالفت نکردید، ایشان در طول یک ماه نتوانست از مجلس به دلیل ارتباط با جریان فتنه رای اعتماد بگیرد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه چرا از ظرفیت وزارت علوم استفاده نمی‌شود تصریح کرد: آقای علوی شما در مورد منصوب شدن برخی از استانداران و فرمانداران که در جریان فتنه فعال بودند مقصر هستید چرا صریحا و قاطعانه با فتنه گران برخورد نمی‌کنید.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بحثمهم دیگر مربوط به سران فتنه است، اقداماتی که در این مدت در مورد سران فتنه انجام داده اید برخلاف سیاست های نظام جمهوری اسلامی بوده است، به مصوبات قانونی برای مقابله با سران فتنه و مهار این جریان که وضع شده است عمل نکرده اید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: شما از یک طرف گزارشی تهیه می‌کنید و در آن گزارش به رئیس جمهور، رزمندگان بی ادعا و مقاوم که در همه جا برای دفاع از ارزش های انقلاب سینه سپر کرده اند را زیر سوال می‌برید و برای رئیس جمهور تشویش اذهان عمومی به وجود می آورید و در مقابل موج گسترده به کارگیری عناصر فتنه و احیای هسته‌های فتنه و جاسوسی سکوت می‌کنیم و به رئیس جمهور گزارش نمی‌دهید.

کریمی قدوسی با اسناد به گزارش کمیسیون اصل نود مجلس در مورد فتنه گفت: براساس این گزارش که در مجلس هشتم قرائت شد و امروز یک سند مهم برای نظام جمهوری اسلامی است بنابر مجموعه تحلیل‌ها و اخبار و اطلاعات نقش بازیگر بزرگ در فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم متعلق به هاشمی رفسنجانی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: جناب آقای علوی اخیرا نامه‌ای به قوه قضائیه نوشته اید و برای ممنوع الخروجی و رفع اتهام دو نفر از افراد موثر در جریان فتنه که در زندان بوده اند و در راس اتاق فکر فتنه قرار داشته اند درخواست پیگیری کرده‌اید که یکی از این افراد در حال حاضر در انگلیس است.

وی گفت: در بحثحزب مشارکت حرف شما صحیح است، وزیر اطلاعات که نه پرسنل معمولی وزارت اطلاعات هم اجازه دارند با هر کسی تعامل داشته باشند اما به تدبیر خودتان، آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی شما را دعوت می‌کند به مکانی که در آن مکان سران حزب منحله مشارکت حضور دارند و این افراد به شما می‌گویند که چرا به ما سخت می‌گیرید، آقای وزیر این شکل رفت و آمدها در شان وزیر نیست، آنها باید به دیدار شما بیایند نه اینکه شما با پای خودتان به دیدار آنها بروید.

وی با تشکر از انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور به خاطر محکوم کردن قاطعانه فتنه در گفتگوی اخیری که با رسانه‌ها داشته است ادامه داد: ایشان کارهای ضد امنیتی فتنه را محکوم کرده اند، بیانیه‌های ضد انقلابی مجمع روحانیون را محکوم کرده اند از شما هم درخواست داریم مثل آقای انصاری عمل کنید ولی نه داخل پستوها بلکه پشت تریبون ها حاضر شوید و فتنه را محکوم کرده و راهتان را از دشمن جدا کنید.

کریمی قدوسی خطاب به وزیر اطلاعات گفت: آقای علوی چرا یک متهمی که امروز در نهاد پناه می گیرد و مورد تعقیب شما و دستگاه قضایی است باید در حصار امن قرار گیرد و دست ضابطین قضایی از آنها کوتاه باشد.

وی خاطرنشان شد: تمام فریاد و نقد دلسوزانه ما برای حمایت از دولت است، ۳۶ سال ملت سینه سپر کردند که کسی دولت را تضعیف نکند، ما به دنبال حفظ دولت هستیم، شما شهادت می‌دهید که زندگی ما اینگونه بوده و ما میگوییم مجلس وظیفه دارد از دولت حمایت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه از خطوط قرمز عبور نکنید، دیدید که تا به الان چه هزینه های سنگینی پرداخته ایم، گفت: برای اینکه دوباره نیروهای وزارت اطلاعات تحت فشار قرار نگیرند، حفظ نشوند و آقای علوی تحت فشار قرار نگیرد برای عدم رای گیری اعلام رضایت می‌کنم ولی به شدت مراقب باشید و با همه ظرفیت تا روز آخری که در این مجلس هستیم مقابل فتنه وفتنه گران خواهیم ایستاد و چتر حمایت مسئولان وزارت اطلاعات باید بر سر مردم باشد و مطابق با میل رهبری حرکت کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز