خبرگزاری کار ایران

زاهدی در نطق میان دستور:

رئیس جمهور نماد عزت و غرور ملی در نیویورک خواهند بود

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۲۷۳

مسئولان دانشگاه‌ها باید مراقب باشند که دانشگاه‌ها باشگاه سیاسی احزاب نشود که بی‌شک به روند توسعه علمی کشور آسیب خواهد زد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، گفت: یقین دارم که رییس جمهور نماد عزت و غرور ملی در نیویورک خواهند بود و به لبخندهای فریبکارانه و مغرضانه استکبار نه بزرگ خواهند گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی زاهدی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید تبریک گفت: آموزش و پرورش مشکل ساختاری داشته و علی رغم اینکه ۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار دارد اما ۹۸ درصد آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود. مگر می‌توان دستگاهی با این عظمت را اینگونه اداره کرد.

وی افزود: چاره ای جز تغییر اساسی در ساختار وزارت آموزش و پرورش نیست و امیدواریم که در این زمینه دولت و وزارت آموزش و پرورش تلاش کنند ومجلس نیز آماده همکاری در این زمینه است.

زاهدی با بیان اینکه امیدواریم لایحه رتبه بندی معلمین هر چه سریعتر در دولت تصویب و به مجلس ارائه شود ادامه داد: برخی موارد از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و امیدواریم که با دقت بیشتری به آنها پرداخته شود. ارائه زیرنظام های سند تحول از واجبات بوده و بدون اجرای آن امکان تحقق سند تحول وجود ندارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشور به نیویورک گفت: یقین دارم که ایشان نماد عزت و غرور ملی در نیویورک خواهند بود و به لبخندهای فریبکارانه و مغرضانه استکبار نه بزرگ خواهند گفت.

وی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش و تاکید بر حیات طیبه در این سند تصریح کرد: برای رسیدن به آرمان مورد نظر باید برنامه جامع تربیت و فعالیت پرورشی تدوین گردد همچنین نیاز است از ظرفیت های حوزه و دانشگاه و بزرگان تعلیم و تربیت برای حرکت در مسیر صحیح بهره جست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه ارائه زیرنظام های سند تحول از واجبات بوده و بدون اجرای آن امکان تحقق سند تحول وجود ندارد گفت: می طلبد که دولت طی لایحه ای حدود ۱ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای بازسازی و نوسازی مدارس در نظر گرفته و به مجلس نهم ارائه کند تا در حادثه غیرمترقبه شاهد وقوع حوادثناگوار برای دانش آموزان نباشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: مورد دیگر اینکه توجه به حقوق بازنشستگان فرهنگی در کنار رتبه بندی معلمین از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

این نماینده مجلس نهم همچنین در ارتباط با حوزه علم و فناوری و آموزش عالی گفت: از مقام معظم رهبری بابت ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری قدردانی می‌شود اما وظیفه مجلس و دولت است که با همراهی یکدیگر به این سیاست‌ها جنبه اجرا بخشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در لایحه بودجه سال ۹۳ برای اولین بار به میزان اعتبار پژوهش کشور توجه چندانی نشد از آنچه که انتظار می‌رفت رقم آن کمتر بود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: همچنین منطقی بود که یک درصد از درآمد تولید ناخالص ملی برای امر پژوهش در نظر گرفته شود که نه مجلس و نه دولت با آن موافقت نکردند در حالیکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید از رقم ۳ درصد فراتر رفته و در سیاست های ابلاغی اخیر مقام معظم رهبری نیز ایشان مطالبه کردند که تا پایان سال ۱۴۰۴ باید حداقل ۴ درصد دست یابیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌ مسئولان دانشگاه‌ها باید مراقب باشند که دانشگاه‌ها باشگاه سیاسی احزاب نشود که بی‌شک به روند توسعه علمی کشور آسیب خواهد زد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز