خبرگزاری کار ایران

منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور رییس جمهور در سازمان ملل می‌تواند به روند مذاکرات کمک کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۳۳

این دور از مذاکرات بستر مناسبی برای این است که ایران بتواند گفت‌وگوهایش را به ویژه در مورد مسایل حقوقی و فنی مطرح کند و البته که آنها هم باید در چارچوب توافقات امضا شده به تعهدات خودشان عمل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور شخص رییس جمهور در سازمان ملل را بر روند مذاکرات موثر دانست و گفت: گرچه ممکن است مذاکرات قبل از حضور روحانی خاتمه پیدا کند اما حضور ایشان در سازمان ملل می‌تواند فرصت خوبی حتی برای مذاکرات بعدی باشد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا و در ارزیابی خود از این دور از مذاکرات ایران و ۱ + ۵ گفت: حضور رییس جمهور در نیویورک می‌تواند فرصت خوبی باشد. اگرچه اعتقاد ندارم و قرار هم بر این نیست که این دوره از مذاکرات پایان بخش مذاکرات بعدی باشد.

نماینده مردم کاشان افزود: این دور از مذاکرات بستر مناسبی برای این است که ایران بتواند گفت‌وگوهایش را به ویژه در مورد مسایل حقوقی و فنی مطرح کند و البته که آنها هم باید در چارچوب توافقات امضا شده به تعهدات خودشان عمل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برگزاری این دور در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد ادامه داد: در مذاکرات و بسترهایی که وجود دارد همراه با اینکه رییس سازمان ملل، وزرای خارجه، رییس جمهور و خبرنگارهای رسانه‌های مطرح جهان حضور دارند شرایط را به گونه‌ای می‌تواند هدایت کند که مذاکرات تاثیرگذاری رقم بخورد.

آرانی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه ایران در مدت توافق ژنو و بر اساس گزارش‌هایی که آژانس داده است به توافقات و تعهدات خود پایبند بوده و این در حالی است که طرف ۱ + ۵ سیاست یک بام و یک هوا را داشته است چه ارزیابی‌ای را نسبت به این مساله دارید؟ گفت: ایران همیشه به تعهدات و توافقات خود پایبند بوده است. شرایط ۵ + ۱ هم به گونه‌ای است که توافق‌نامه‌ای را همگان در چارچوب امضا می‌کنند بنابر این باید به تعهداتش عمل کند. قطعا ما در انجام مذاکرات جدی هستیم و هر چیزی خارچ از چارچوب های تعیین شده میتواند آسیب زا باشد.

نماینده مردم کاشان درباره اینکه سفر آقای روحانی به نیویورک چه تاثیری بر مذاکرات خواهد داشت گفت: حضور شخص رییس جمهور در سازمان ملل می‌تواند کمک بسیاری داشته باشد. اگرچه ممکن است مذاکرات قبل از حضور روحانی خاتمه پیدا کند اما حضور ایشان در آنجا می‌تواند فرصت خوبی حتی برای مذاکرات بعدی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز