خبرگزاری کار ایران

عزیزی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

در حال بررسی گزارش تفریغ بودجه ۹۱ هستیم / انحرافات کمتر شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۲۴۳

گزارش تفریغ بودجه سال ۹۱ که هم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در حال بررسی است به زودی برای قرائت به صحن علنی مجلس ارائه شود.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۹۱ در این کمیسیون خبر داد و گفت که این گزارشات بی‌تاثیر نیست و دیوان محاسبات با دستگاه‌های اجرایی متخلف در اجرای قانون بودجه برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.

قاسم عزیزی نماینده شازند در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با آخرین گزارش تفریغ بودجه گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در حال بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۹۱ هستیم. این گزارش سه ماه پیش از سوی دیوان محاسبات به مجلس ارائه شده است که طبق روال مجلس کمیسیون بودجه در حال بررسی آن با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی است.

نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در حضور کار‌شناسان دیوان محاسبات توضیحات خودشان را ارائه می‌دهند تا اگر نیاز باشد در سال‌های بعد ایرادات قانونی رفع شوند تا شاهد تکرار تخلفات بودجه‌ای نباشیم.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات در سال‌های اخیر روندی را در پیش گرفته است که در آن به پیشگیری بیشتر اهمیت داده می‌شود. در زمان اجرای قانون بودجه نیز مرتبا تذکرات لازم در مورد تخلفات بودجه‌ای داده می‌شد تا به موقع در مورد آن رسیدگی بشود و به همین علت انحرافات موجود در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۱ کمتر از سال‌های قبل است.

این نماینده مجلس یادآور شد: گزارش تفریغ بودجه سال ۹۱ مورد جمع بندی قرار می‌گیرد و زمانی که کار اثبات تخلفات از سوی دادستانی دیوان محاسبات به اثبات برسد دادخواست صادر می‌شود وهیات‌های مستشاری وارد بررسی آن می‌شوند
عزیزی با تاکید بر اینکه گزارش‌های تفریغ بودجه و انحرافات دولت‌ها از اجرای قانون مورد بررسی قرار می‌گیرد نیز گفت: اگر اثبات شود که دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون بودجه تخلف داشته‌اند به میزان اثرگزاری قانون مورد نظر برای دستگاه‌های اجرایی حکم صادر می‌شود. از سوی دیوان محاسبات به صورت فراوان برای دستگاه‌های اجرایی حکم صادر می‌شود و در مورد مسئولان متخلف اگر سطح آن‌ها بالای وزیر باشد قوه قضاییه وارد کار می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد که گزارش تفریغ بودجه سال ۹۱ که هم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در حال بررسی است به زودی برای قرائت به صحن علنی مجلس ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز