خبرگزاری کار ایران

نکو در گفت‌وگو با ایلنا:

دخالت نمایندگان در انتصابات دولت درست نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۷۴۵

اگر عملکرد دولت در راستای پیشبرد برنامه‌های خودش مطلوب باشد معمولا نظر مشورتی نمایندگان را در بسیاری از مسائل قبول می‌کند و این یعنی احترام به نماینده

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس معتقد است که برخی توقعات نمایندگان توقعات بجایی است و به هیچ عنوان به این اعتقاد نداریم که نمایندگان انتظاراتی از دولت فراتر از قانون داشته باشند اما نمایندگان اگر اصراری به انتصاب فرد یا افرادی داشته باشند کاری به جا نکرده‌اند.

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با برخی اظهار نظرها در مورد بالا رفتن سطح توقعات نمایندگان از دولت گفت: برخی مطالبات نمایندگان مطالبات بجایی است و در مورد اینکه بگوییم سطح توقعات بالا رفته باید یک دسته‌بندی صورت بگیرد. یعنی در هر مساله‌ای باید موضوع به صورت شفاف مطرح شود که نمایندگان به عنوان وکلای مردم و برگزیدگان آنها در مجلس مطالبات منطقه خودشان را پیگیری کنند.

وی افزود: برای اینکه مشکلاتی از محل حل شود باید تعامل بین مجلس و دفاتر نمایندگان با مسئولان استانی و شهرستانی وجود داشته باشد. اگر این امکان مهیا نباشد مطمئنا مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آید.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه واقعا برخی توقعات بجاست، ادامه داد: ما به هیچ عنوان اعتقاد نداریم که نمایندگان انتظاراتی فراتر از قانون از دولت داشته باشند و خارج از وظایف خودشان تصمیم بگیرند اما باید این را پذیرفت ضمن اینکه اصل تفکیک قوا وجود دارد می‌بینیم که روز به روز تعامل بیشتر از قبل شکل می‌گیرد.

نکو اظهار داشت: نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابی‌شان بیشترین کارشان معطوف به وظایف دولت است یعنی اگر دقت کنیم، بیشترین افراد مراجعه‌کننده برای حل مشکلات کسانی هستند که مطالباتی از دولت دارند و به دست نمایندگان حل و بررسی می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تعامل بیشتر کارایی نمایندگان را هم بالا می‌برد، گفت: مسئولان استانی و دولت باید تعامل و همکاری لازم داشته باشند اما این را به عنوان دخالت نمی‌دانم تا زمانی که اجباری در کار نباشد همه مسائل با مشورت حل می‌شود.

نکو افزود: نمایندگان در بحثگزینش مسئولان دولتی حق ورود ندارند اما به خاطر اینکه برگزیده مردم هستند بهترین مرجع برای کمک دادن به گزینش برخی مدیران دولتی هستند اما باز هم می‌گویم که اگر می‌خواهند موفق عمل کنند می‌توانند از نظر مشترک نمایندگان را استفاده کنند که این یک نوع تعامل می‌شود.

نماینده مردم رباط کریم ادامه داد: دخالت‌های بیجایی که مربوط به استیضاح‌های بیجا می‌شود مصداق بارز قانون‌گریزی و زیر پا گذاشتن قوانین است. اگر عملکرد دولت در راستای پیشبرد برنامه‌های خودش مطلوب باشد معمولا نظر مشورتی نمایندگان را در بسیاری از مسائل قبول می‌کند و این یعنی احترام به نماینده. اما نمایندگان اگر اصراری به انتصاب فرد یا افرادی داشته باشند کاری به جا نکرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز