خبرگزاری کار ایران

نماینده ارومیه در گفت‌وگو با ایلنا:

شأن فراکسیون رهروان باید حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۷۲۳

مساله استیضاح فرجی‌دانا جنگ سیاسی بود / بهترین کار حفظ شأن، منزلت و احترام به فراکسیون رهروان است و در نهایت رهروان باید یک بار دیگر خانه‌تکانی کند چون اگر این کار را نکند ضرر و زیان‌های سیاسی زیادی را وارد می‌سازد.

نماینده ارومیه با تاکید بر لزوم حفظ شان فراکسیون رهروان گفت: فراکسیون اعتدال هیچ گاه اعلام موجودیت نخواهد کرد و امیدوارم که با درایت لاریجانی بعد از تعطیلات مجلس فراکسیون رهروان تغییر اساسی پیدا کند.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت فراکسیون رهروان ولایت گفت: نوعی بی‌انگیزگی و عدم هماهنگی دقیق سیاسی در فراکسیون رهروان دیده می‌شود که احساس می‌کنم از ضعف مدیریت و نبود خرد جمعی‌شان است. برخلاف اصول‌گرایان که سعی می‌کنند منسجم و دقیق کار کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم ما می‌توانیم یک جریان فکری مسلط به سیاسی را در خانه ملت‌ تشکیل دهیم، افزود: اولین نفری بودم که از فراکسیون سوم مجلس صحبت کردم اما بعد از اینکه هیات موسسان را فعال کردیم همه روزنامه ها و رسانه‌ها علیه ما تاختند که نماینده مردم ارومیه وکیل‌الدوله است. در صورتی که من انسانی مستقل بودم و پیشنهاداتم بر اساس قدرت هر چه بیشتر نمایندگان نزدیک به دولت بود.

فتاحی در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح وزیر علوم باعثنشد که اقلیت مجلس قدرت بیشتری به دست آورند، گفت: مساله استیضاح فرجی‌دانا جنگ سیاسی بود. نباید قبول کنیم که اقلیت مجلس هر کاری که بخواهند به راحتی انجام دهند و معتقدم در استیضاح وزیر علوم فراکسیون رهروان شکست خورد.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه من از اولین نفراتی بودم که پیشنهاد تشکیل فراکسیون اعتدال را دادم، ادامه داد: استیضاح وزیر علوم، من را بر آن داشت که برای فراکسیون اعتدال اعلام موجودیت کنم اما زمانی که با دکتر لاریجانی صحبت کردم ایشان معتقد بودند که جنس ما با جنس آنها فرق دارد. یعنی اگر قرار باشد چه به شیوه اعتدال چه به نام تواضع چه به نام فراکسیون اصلاح طلبان هر نوع فراکسیونی را تشکیل بدهیم چون‌جنس‌ ما با جنس آنها فرق دارد بهتر است که فراکسیون رهروان را تقویت کنیم.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس نهم با تاکید بر اینکه لاریجانی یک سیاستمدار خوش‌فکر، ورزیده و خوش‌طینت است، اظهار داشت: آقای لاریجانی معتقد بودند که تشکیل فراکسیون جدید زخم بیشتری می‌زند. به عبارتی برای تشکیل همزمان چند فراکسیون دیگر شرایط سیاسی و مجلس را مساعد ندیدند.

وی ادامه داد: بعد از مدتی نیز چند تن از نمایندگان برجسته‌ای که آنها هم از نظر سیاسی بسیار قوی هستند پیشنهاد دادند بهتر است فراکسیون اعتدال اعلام موجودیت نکند.

فتاحی ادامه داد: دولت هم نسبت به این مساله وحشت داشت که اگر فراکسیون ما قوی نباشد فراکسیون‌های دیگر علیه این فراکسیون برمی‌خیزند. به همین دلیل وقتی نگرانی نمایندگان حامی دولت را دیدم، منافع ملی را بر منافع خود ترجیح دادم و تاکید می‌کنم فراکسیون دیگری غیر از فراکسیون رهروان تشکیل نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی را برای تقویت فراکسیون رهروان در نظر گرفته‌اید گفت: فکر می‌کنم که این رهروان فراکسیونی نیست که ما بخواهیم. اینها خروجی ندارند و فقط با مدیریت بالای‌شان حرکت‌های انجام می‌دهند. فاصله بین هیات رئیسه و بدنه فراکسیون به هم ریخته و اقلیت مجلس از این موضوع سوءاستفاده می‌کند.

فتاحی ادامه داد: بهترین کار حفظ شان، منزلت و احترام به فراکسیون رهروان است و در نهایت رهروان باید یک بار دیگر خانه‌تکانی کند چون اگر این کار را نکند ضرر و زیان‌های سیاسی زیادی را وارد می‌سازد.

نماینده مردم ارومیه در پاسخ به این سوال که آیا لاریجانی برنامه خاصی را در راستای تقویت فراکسیون مطرح کرده یا خیر گفت: هنوز خیر اما حتما بعد از تعطیلات مجلس، آقای لاریجانی به نمایندگان ما خواهند گفت که فراکسیون را از نو بنا و ترمیم کنند و با توانمندی و قدرت زیاد بتوانند در مسائل کشور تاثیرگذار باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز