خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده در گفت و گو با ایلنا:

دیوان محاسبات هیچ گزارشی از تخلف بابک زنجانی به مجلس نداده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۲۹۳

در جلسه‌ای هم که در مورد پرونده بابک زنجانی با وزارت‌خانه‌های نفت و دادگستری و همینطور دیوان محاسبات داشتیم، ضعف دیوان محاسبات برای ما کاملا روشن شد.

یک نماینده مجلس معتقد است که دیوان محاسبات به عنوان یک دستگاه نظارتی دارای ضعف ساختاری و تشکیلاتی است و در راستای همین ضعف، عملکرد خوبی در مورد تخلفات ندارد. از جمله اینکه این دیوان هیچ گزارش شفافی از تخلف بابک زنجانی به مجلس نداده است.

غلامرضا جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با ضعف دستگاه های نظارتی در برخورد با پرونده هایی همچون بابک زنجانی گفت: به نظر من یکی از ضعف‌های اصلی در اینگونه موارد دیوان محاسبات است که چند اختلاس بزرگ در چند وقت اخیر در کشور ما اتفاق افتاد اما هیچ‌گاه دیوان محاسبات وظیفه خود را در این مورد انجام نداد. به هر حال فلسفه وجودی دیوان محاسبات این است که از وقوع چنین تخلفاتی جلوگیری کند و گزارشات لازم در مورد آن را به مجلس بدهد.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: متاسفانه در مورد پروژه بابک زنجانی هیچ گزارش شفاف و مدونی از سوی دیوان محاسبات به مجلس داده نشد. در جلسه‌ای هم که در این مورد با وزارت‌خانه‌های نفت و دادگستری و همینطور دیوان محاسبات داشتیم، ضعف دیوان محاسبات برای ما کاملا روشن شد.

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه لازم است در این مورد تقویت سازمانی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: به هر حال یکی باید اعلام کند که ۱۴۰ شرکت سازمان تامین اجتماعی به بابک زنجانی واگذار شده است یا خیر؟ آقای مرتضوی تکذیب می‌کند اما دیوان محاسبات هنوز در این مورد هم هیچ گزارشی به مجلس نداده است.

جعفرزاده یادآور شد: نقد به عملکرد دیوان محاسبات وارد است و باید مجموعه‌های نظارتی باید وظیفه خود را به خوبی ایفا کنند. به عنوان مثال در موضوعاتی همچون برداشت ۱۶ میلیارد تومانی از حساب نهاد ریاست جمهوری و بردن ۲۶ ماشین هم دیوان محاسبات به وظیفه خود عمل نکرد.

وی در پاسخ به این سوال که این ضعف دیوان محاسبات به چه علت است؟ گفت: به نظر من دیوان محاسبات دارای ضعف ساختاری و تشکیلاتی است و احتمالا از فضاسازی‌های بعدی می‌ترسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز