خبرگزاری کار ایران

شیخ‌الاسلام در دیدار سفیر بنگلادش:

اشتراکات فراوانی میان دو ملت ایران و بنگلادش وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۴۶۵

پیوندها و اشتراکات فراوان میان دو ملت در زمینه‌های گوناگون به ویژه دینی، فرهنگی و تمدنی سرمایه مشترک فکری و اندیشه‌ای وجود دارد که می‌تواند بستر مناسب برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر مناسبات دوستانه فی مابین را فراهم آورد.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس گفت: ‌ پیوندها و اشتراکات فراوان میان دو ملت در زمینه‌های گوناگون به ویژه دینی، فرهنگی و تمدنی سرمایه مشترک فکری و اندیشه‌ای وجود دارد که می‌تواند بستر مناسب برای توسعه مناسبات دوستانه را فراهم کند.

به گزارش ایلنا، حسین شیخ‌الاسلام مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار " خندکار عبدالستار " سفیر بنگلادش در تهران با اشاره به سابقه مثبت روابط میان ایران و بنگلادش نسبت به توسعه و گسترش روابط فی ما بین در تمامی زمینه‌ها اعم از فرهنگی، علمی، دانشگاهی و اقتصادی و تجاری به ویژه در بعد پارلمانی ابراز امیدواری کرد.

وی در ادامه با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو کشور ایران و بنگلادش، افزود: پیوندها و اشتراکات فراوان میان دو ملت در زمینه‌های گوناگون به ویژه دینی، فرهنگی و تمدنی سرمایه مشترک فکری و اندیشه‌ای وجود دارد که می‌تواند بستر مناسب برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر مناسبات دوستانه فی مابین را فراهم آورد.

مشاور رئیس مجلس با ابراز قدردانی از مشارکت فعال بنگلادش در اجلاس اخیر غیرمتعهدها در تهران و همسو دانستن دیدگاه‌های ایران و بنگلادش نسبت به موضوعات و مسائل بین‌الملل و منطقه‌ای و جهان اسلام برای همکاری و تفاهم بیشتر در مورد منافع دو کشور و جهان اسلام به ویژه در رابطه با وقایع اخیر غزه ابراز امیدواری کرد.

همچنین " خندکار عبدالستار " سفیر بنگلادش در تهران نیز در این دیدار با اشاره به رابطه مثبت میان ایران و بنگلادش، گفت: ایران و بنگلادش دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیادی هستند و کشور بنگلادش در استفاده از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها هیچ فرصتی را از دست نخواهد داد.

وی در ادامه رفت و آمد هیئت‌های پارلمانی را عامل مهمی در توسعه و بسط روابط فی مابین دانست و نسبت به حضور هیئت پارلمانی ایران و بنگلادش ابراز خرسندی کرد.

سفیر بنگلادش در تهران همچنین با بیان موضع کشورش در محکومیت جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در غزه و تأکید بر حمایت از مردم مظلوم غزه و مقاومت آن‌ها در برابر رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که کشورهای اسلامی با همکاری و همبستگی بتوانند از مردم مظلوم غزه در برابر حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز